سلامتی

4 نکته ضروری ولی ساده برای تناسب اندام و سالم ماندن

تناسب اندام و سالم شدن یک سبک زندگی است که بسیاری از ما آرزوی آن را داریم، اما آنقدرها هم که فکر می کنید دلهره آور نیست. برای تناسب اندام و سالم ماندن لازم نیست هر روز را در باشگاه بگذرانید یا برای هر وعده غذایی سبزیجات بخورید.

1- به طور منظم ورزش کنید

احتمالاً می‌دانید که یکی از پاسخ‌های اصلی «چگونه سالم و تناسب اندام باشیم؟» شرکت در ورزش منظم است. در کنار رژیم غذایی سالم، ورزش یکی از مهم ترین راه ها برای حفظ تناسب اندام و تناسب اندام است.

NHS حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته یا 75 دقیقه ورزش با شدت شدید در هفته را توصیه می کند. بهتر است این کار به طور مساوی در طی 4 یا 5 روز پخش شود.

حتی اگر هدف شما لزوماً کاهش وزن نیست، مهم است که نوعی فعالیت بدنی را انجام دهید تا تناسب اندام و سالم بمانید. این بدان معنا نیست که باید هر روز تمرینات با شدت بالا انجام دهید، اما خوب است بدن خود را در حال حرکت نگه دارید.

فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی سریع، ایروبیک در آب، دوچرخه‌سواری، و حتی کارهای خانه راه‌هایی با شدت کم تا متوسط ​​برای حفظ سلامت و تناسب اندام بدون تلاش زیاد هستند.

ورزش منظم نه تنها برای سلامت جسمی، بلکه برای سلامت روان نیز عالی است. این توسط مطالعه ای که با استفاده از بیست و چهار فرد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس انجام شده بود، تأیید می شود که شرکت کنندگان 20 دقیقه ورزش مانند پیاده روی یا یوگا انجام دادند.

2- هیدراته بمانید

بسیاری از ما نگران این هستیم که به اندازه کافی آب نمی نوشیم، با مصرف توصیه شده روزانه مایعات از 6 تا 8 فنجان یا حدود 1.5 تا 2 لیتر.

این توصیه شامل آب، شیر کم چرب و نوشیدنی های بدون قند مانند چای و قهوه است. با این حال، آب احتمالاً بهترین گزینه شما است زیرا ساده است و می توانید آن را مستقیماً از شیر آب دریافت کنید.

اگر متوجه شدید که مکررا از سردرد رنج می برید یا احساس سرگیجه می کنید، این ممکن است نشانه ای باشد که به اندازه کافی آب نمی نوشید.

کم آبی بدن زمانی است که بدن شما به اندازه مورد نیاز آب ندارد، اما علائم کم آبی چیست؟

رنگ ادرار تیره نشانه رایجی است که افراد هنگام تجربه کم آبی بدن و همچنین خستگی و خشکی لب ها، دهان و چشم ها می یابند. خوشبختانه درمان کم آبی بدن بسیار آسان است.

این یک راه ساده برای تناسب اندام و سالم ماندن است – فقط مطمئن شوید که مایعات بیشتری در طول روز می نوشید. هنگامی که شروع به نوشیدن بیشتر کنید، متوجه خواهید شد که اغلب تشنه می شوید، بنابراین تلاش آگاهانه برای نوشیدن آب احساس نمی شود.

3 – روی تغذیه تمرکز کنید

برخی ممکن است افزایش چاقی جهانی را تقصیر در دسترس بودن غذاهای ناسالم بدانند. فست فودهای زنجیره ای همه جا هستند و گزینه غذاهای ناسالم در بیشتر موسسات مانند مراکز خرید، سینماها و استادیوم های ورزشی رایج است.

در دهه 1950، بیشتر رستوران های فست فود فقط یک وعده در دسترس داشتند و وعده های غذایی معمولاً کالری بسیار کمتری نسبت به امروز داشتند. این نوع غذا بسیار کمتر رایج بود و مردم آن را به دفعات مصرف نمی کردند.

پس از خواندن این مطلب ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه با این همه وسوسه اطرافمان تناسب اندام و سالم بمانیم.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی متعادل می خورید که ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای شما فراهم می کند. نمونه هایی از این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری عبارتند از ویتامین A، ویتامین D، آهن و کلسیم.

غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

  • سبزیجات به خصوص لوبیا و نخود.
  • میوه تازه.
  • غلات کامل و غلات – جو دوسر، برنج قهوه ای، موسلی.
  • گوشت بدون چربی – گوشت گاو، بره، گوشت خوک.
  • طیور – مرغ، اردک، بوقلمون.
  • ماهی هایی مانند ساردین و سالمون و همچنین خرچنگ و میگو.
  • لبنیات – شیر، ماست، پنیر.

خوردن یک رژیم غذایی سالم همچنین ممکن است به بهبود خلق و خوی کمک کند، زیرا غذاهایی که قند و چربی بالایی دارند، در حالی که باعث تقویت موقت خلق و خو می شوند، اغلب باعث می شوند بعد از آن احساس تنبلی و افسردگی کنید.

طبق انتشارات سلامت هاروارد، رژیم‌های غذایی «سنتی»، مانند رژیم‌های مدیترانه‌ای و ژاپنی، در مقایسه با رژیم‌های سنتی غربی، ۲۵ تا ۳۵ درصد احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهند. برای داشتن یک تغذیه مناسب و سالم به بهترین متخصص تغذیه مراجعه کنید.

4 – به اندازه کافی بخوابید

ساعت خواب
ساعت خواب

اگرچه خواب یکی از اساسی ترین و ضروری ترین چیزهایی است که بدن برای عملکرد مؤثر به آن نیاز دارد، اما یکی از نادیده گرفته ترین ها نیز هست. اگر به این فکر کرده اید که چگونه سالم و تناسب اندام باشید، این ممکن است پاسخی برای هدایت شما در مسیر درست باشد.

خواب بدون مزاحمت به بدن و ذهن شما اجازه می دهد تا دوباره شارژ شوند و زمانی که از خواب بیدار می شوید احساس شادابی و انرژی به شما می دهد. به منظور تناسب اندام و سالم ماندن برای هوشیاری و تمرکز شما در طول روز مهم است زیرا بدون آن مغز شما نمی تواند به درستی کار کند.

کمبود خواب یا خواب کم کیفیت می تواند بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارد. این بدان معناست که شما بیشتر مستعد ابتلا به ویروس ها و بیماری هایی مانند سرماخوردگی معمولی یا عفونت های سینوسی خواهید بود.

اگر به نکاتی برای تناسب اندام و سلامتی علاقه مند هستید، می توانیم توصیه های زیر را به شما توصیه کنیم تا کمی راحت تر بخوابید:

  • حداقل یک ساعت قبل از خواب، نمایشگرهایی مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ را کنار بگذارید.
  • قبل از خواب یک حمام آب گرم بگیرید تا به آرامش بدن و ذهن شما کمک کند.
  • برای افزایش تاریکی از ماسک چشم یا پرده های سیاه استفاده کنید.
  • خواندن یا گوش دادن به رادیو و پادکست ها را امتحان کنید. این می تواند به شما کمک کند با منحرف کردن ذهن و دادن چیزی برای تمرکز روی آن، از خود دور شوید.
  • اگر به راحتی حواس خود را پرت می کنید، از گوش گیر استفاده کنید، به خصوص اگر با پنجره های باز می خوابید.
  • خواب برای داشتن تناسب اندام و سلامتی مهم است زیرا بر چیزهای مختلف تأثیر می گذارد. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت و متوجه شدید که هر چقدر هم که تلاش می کنید نمی توانید بخوابید، به دنبال مشاوره پزشکی باشید زیرا ممکن است یک مشکل اساسی بزرگتر وجود داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا