توسعه فردی

5 نکته امنیتی برای گوشی های هوشمند

بزرگسالی می تواند سخت باشد. غذا بخورید، ورزش کنید، به اندازه کافی بخوابید، صورت حساب های خود را بپردازید. و همیشه به یاد داشته باشید که از تلفن همراه خود محافظت کنید. برگرداندن استوری اینستاگرام توضیح داده شده است.

با توجه به برجسته بودن تلفن های هوشمند در زندگی روزمره ما، امنیت تلفن همراه به یکی از موضوعاتی تبدیل شده است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. به طور مداوم به ما یادآوری می شود که رمز عبور خود را تغییر دهیم، سیستم عامل و برنامه های خود را به روز کنیم، مراقب سایت هایی باشیم که بازدید می کنیم و غیره. در حالی که بسیاری از ما پذیرفته‌ایم که ساعت‌ها خوابیدن و داشتن یک رژیم غذایی سالم رویاهای ناب هستند، شاید بتوانیم در استفاده مسئولانه از ابزارهای فناوری مورد علاقه‌مان بهتر عمل کنیم.برای مثال برای پیدا کردن نام آهنگ می توان موارد زیر را در نظر گرفت.

برای روش پيدا كردن نام آهنگ ممکن است از برنامه‌ها و سرویس‌های شناسایی موسیقی مانند Shazam یا SoundHound استفاده کنید. این برنامه‌ها قادرند آهنگ‌ها را بر اساس نمونه‌های صوتی تشخیص دهند و اطلاعات مربوط به آنها را نمایش دهند، از جمله عنوان آهنگ، هنرمند، و آلبوم. برای افزایش امنیت گوشی، می‌توانید اقداماتی انجام دهید از جمله:

  1. استفاده از الگو، پین یا رمز عبور برای قفل گوشی.
  2. فعال کردن شناسایی اثر انگشت یا تشخیص چهره برای ورود به گوشی.
  3. استفاده از برنامه‌های ضدبدردسر (مانند برنامه‌های ضد ویروس) برای حفاظت از داده‌های شخصی و اطلاعات حساس.
  4. به‌روزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌عامل گوشی به‌صورت منظم تا از آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند شوید.
  5. استفاده از اتصال امن به اینترنت و اجتناب از اتصال به شبکه‌های عمومی و غیرامن.

5 نکته امنیتی برتر برای گوشی هوشمند شما

1. مطمئن شوید که صفحه نمایش شما همیشه قفل است

اولین نکته ما ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما از اینکه چه تعداد از مردم اصول اولیه را فراموش می کنند، تعجب خواهید کرد.

چندین روش قفل گوشی هوشمند معتبر وجود دارد و حتی می توانید از برنامه ها برای قفل کردن گوشی خود استفاده کنید. اگر دستگاه شما دارای اسکنر اثر انگشت است، توصیه می کنیم از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید. این روش ایمن‌تر از FaceID است، زیرا اثر انگشت نه تنها برای هر فرد روی کره زمین منحصر به فرد است، بلکه بین هر انگشت نیز متفاوت است. اگر به امن‌ترین روش محافظت از تلفن همراه دسترسی ندارید و نمی‌دانید چگونه برنامه‌های خود را قفل کنید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند شناسایی چهره، کدهای پین، برنامه‌های قفل پین، گذرواژه‌ها و الگوهای باز کردن قفل. فقط مراقب باشید از الگوهای بیش از حد ساده یا کدهای پین واضح مانند سال تولد یا یک توالی اعداد به راحتی قابل حدس زدن استفاده نکنید.

2. نرم افزار تلفن خود را به روز نگه دارید

یک تلفن ایمن چیزی بیش از یک گوشی قفل شده با صفحه نمایش است. بسیاری از اکسپلویت‌های هکرها بر آسیب‌پذیری‌های سیستم‌عامل‌های تلفن همراه متکی هستند – این میزان در سیستم‌عامل‌های اندروید دو برابر است، که در معرض بیشترین تعداد هک گوشی‌های هوشمند نسبت به هر پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند قرار دارند. امنیت گوشی‌های هوشمند اندرویدی برای پیشی گرفتن از هکرها به به‌روزرسانی‌های مداوم متکی است، اما بسیاری از مردم به‌روزرسانی خودکار را خاموش می‌کنند.

علاوه بر این، در تلاش برای ادامه خرید گوشی‌های جدید توسط خریداران، بسیاری از تولیدکنندگان عمداً پشتیبانی از جدیدترین سیستم‌عامل‌های مدل‌های قدیمی‌تر خود را قطع کردند. اگر می‌خواهید در بالای همه چیز بمانید، مطمئن شوید که به‌طور فعال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دنبال می‌کنید تا از انواع مشکلات امنیتی احتمالی گوشی‌های هوشمند که ناشی از نرم‌افزار قدیمی روی گوشی شما هستند، جلوگیری کنید.

3. رمزهای عبور قوی ایجاد کنید

نکته واضح دیگری که فقط برای تلفن های همراه صدق نمی کند این است که مراقب رمزهای عبور خود باشید. بسیاری از مردم به رمزهای عبور واضح و قابل حدس زدن رضایت می دهند. اینها می تواند شامل نام یا نام خانوادگی آنها، نام حیوانات خانگی یا اعضای خانواده آنها و سایر اطلاعاتی باشد که واضح است، مانند سال، ماه یا تاریخ تولد. سعی کنید از پسوردهایی استفاده کنید که با حرف بزرگ شروع می شوند و شامل نمادها و اعداد هستند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید از مخفف‌ها استفاده کنید یا از مدیر رمز عبور گوشی هوشمند استفاده کنید.

امنیت گوشی های هوشمند
امنیت گوشی های هوشمند

4. از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید

صحبت از نکات امنیتی گوشی های هوشمند، فقط گذرواژه های ضعیف نیست، بلکه عدم تنوع رمز عبور است که می تواند منجر به نقض اطلاعات شود. بسیاری از مردم راه آسان را انتخاب می کنند و برای هر اپلیکیشنی که استفاده می کنند و سایتی که بازدید می کنند از همان دو یا سه رمز عبور استفاده می کنند. این کار را نکن استفاده از گذرواژه‌های ساده و قابل تکرار برای مواردی مانند حساب‌های وب‌سایت بازی، تا زمانی که از آن‌ها برای تلفن یا بانکداری آنلاین خود استفاده نکنید، خوب است.

5. ورود به سیستم شخصی و جزئیات پرداخت را در تلفن خود ذخیره نکنید

اگر «چگونه تلفن خود را در برابر هکرها ایمن کنم» در لیست کارهای شما ظاهر شد، با انجام چند مرحله ساده شروع کنید تا مطمئن شوید که هکرها باید سخت تلاش کنند تا به داده های شما دست یابند. حتی بهترین برنامه‌های امنیتی گوشی‌های هوشمند نیز نمی‌توانند غفلت اولیه را جبران کنند. بسیاری از مردم تمایل دارند امنیت را به خاطر راحتی و با گذاشتن اطلاعات مهم در تلفن های خود معامله کنند تا مجبور نباشند هنگام ورود به شبکه های اجتماعی یا پرداخت های آنلاین دوباره آن را وارد کنند. این باعث می‌شود کسانی که به تلفن شما دسترسی دارند، به راحتی اطلاعاتی را بکشند که ممکن است هزینه بیشتری از افشای برخی مکاتبات شخصی شرم‌آور داشته باشد. مثلا بعد از ساخت وبلاگ از آن خارج شوید تا خطرات احتمالی کاهش یابد.

مرورگرهای وب یکی دیگر از شکارگاه های رایج هکرها هستند. نکات امنیتی تلفن هوشمند برای مرورگر شما اغلب به خطرات مختلف مرتبط با وبگردی در تلفن شما اشاره می کند. ما فقط در مورد خطراتی که به دلیل آسیب پذیری های مختلف امنیت داخلی رخ می دهد صحبت نمی کنیم. یک خطر رایج تر و نادیده گرفته تر این است که مرورگر خود را مسئول ورود به سیستم و گذرواژه ها بگذارید، با اجازه دادن به آنها برای به خاطر سپردن همه داده ها برای شما. هنگام استفاده از تلفن خود هوشمند و مسئولیت پذیر باشید – وارد کردن رمز عبور ایمیل، ورود به انجمن یا جزئیات کارت اعتباری هر بار آسان تر از مقابله با چنین از دست دادن داده ها است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا