سلامتی

14 سالم ترین میان وعده های دارای قند طبیعی بدون ضرر

اگر دنبال میان وعده های شیرین قند دار اما با قند طبیعی هستید جای درستی امده اید! در این مطلب ما سالم ترین میان وعده های پرقند اما ساده و سالم را معرفی می کنیم.

بطور خلاصه

میان‌وعده‌های دارای قند طبیعی، که بدون ضرر به سلامتی ما می‌باشد، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تأمین انرژی و رفع گرسنگی در طول روز باشند. در اینجا چند مورد از میان‌وعده‌هایی که دارای قند طبیعی هستند و به سلامتی ما آسیب نمی‌رسانند ذکر شده است:

1. میوه‌ها:

  • میوه‌ها حاوی قندهای طبیعی مثل فروکتوز هستند که می‌توانند به عنوان یک میان‌وعده سالم و مغذی عمل کنند. انواعی از میوه‌ها مانند سیب، پرتقال، انگور، هلو، و توت فرنگی منابع خوبی از قندهای طبیعی هستند.

2. خرما:

  • خرما یک منبع عالی از قند طبیعی است. این میوه خوراکی باعث افزایش انرژی و تأمین قندهای طبیعی بدن می‌شود و همچنین حاوی فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی است.

3. آجیل و خشکبار:

  • آجیل‌ها مانند بادام، پسته، و گردو نیز می‌توانند به عنوان یک میان‌وعده سالم و دارای قند طبیعی مصرف شوند. این موارد حاوی پروتئین، چربی‌های نیمه‌اشباع، فیبر، و مواد معدنی مفیدی هستند.

4. موز:

  • موز یکی دیگر از منابع قند طبیعی میان‌وعده است که برای تأمین انرژی و تسکین گرسنگی مناسب است. همچنین حاوی پتاسیم، ویتامین‌ها و فیبر است.

5. پنیرهای طبیعی:

  • پنیرهای طبیعی مانند پنیر سفید و ریکوتا نیز می‌توانند به عنوان میان‌وعده‌هایی با قند طبیعی مناسب باشند. این پنیرها حاوی پروتئین و کلسیم مفیدی هستند.

6. ترکیباتی از میوه و سبزیجات:

  • ترکیباتی مانند سالاد میوه، موز و آووکادو یا میوه‌های خشک و آجیل می‌توانند میان‌وعده‌هایی خوشمزه و دارای قند طبیعی باشند.

توجه داشته باشید که حتی میان‌وعده‌هایی با قند طبیعی نیز نباید به طور بی‌اندازه مصرف شوند. مصرف متعادل و اندازه‌گیری مقدار قابل توجه استفاده شده می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند. همچنین، در صورت داشتن مشکلات خاص مانند دیابت، تغذیه کودکان، یا دیگر محدودیت‌های بهداشتی، مشاوره با پزشک یا تغذیه‌شناس مناسب است.

میوه تازه

1/14

مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است که به عملکرد بدن شما کمک می کند. به دنبال هر فصلی باشید، خواه گلابی، هندوانه یا گیلاس باشد. میوه طعم بهتری دارد و مواد مغذی بیشتری دارد زیرا فرآوری نشده یا نگهداری نشده است. اگر نمی توانید میوه تازه بگیرید، منجمد نیز مشکلی ندارد.

شکلات تلخ

2/14

یک تکه مربع شکل شکلات تلخ 86 درصد، حاوی حدود 2 گرم شکر خواهد بود، ولی اصلا نگران نباشید زیرا طعم این شکلات به مقدار کافی غنی و شدید است که بتواند میل شما را برآورده کند. شکلات های تلخ اغلب سرشار از مواد شیمیایی به نام فلاوانول هستند که از قلب شما حفاظت میکنند. آیا شما طرفدار این نوع شکلات نیستید؟ همیشه سعی کنید به جای اینکه شکلات را بجوید، بگذارید به آرامی در دهان شما ذوب شود، با این کار متوجه خواهید شد که طعم آن را دوست دارید.

چیپس سیب

3/14

ترکیبات طبیعی موجود در سیب می تواند از شما در برابر بیماری های قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان محافظت کند. برای چیزی متفاوت، چیپس سیب ترد خود را درست کنید. یک سیب را هسته و نازک برش دهید. روی یک ورقه پخت کمی چرب کرده و ادویه پای سیب بپاشید و به مدت 1 ساعت در دمای 225 درجه بپزید. ورق بزنید و یک ساعت دیگر یا تا زمانی که سیب ها خشک شوند بپزید. بلافاصله آنها را روی یک قفسه خنک کننده قرار دهید.

کره سیب و آجیل

4/14

بیشتر از یک سیب هوس دارید؟ یکی از وسط را برش بزنید، یک قاشق غذاخوری کره آجیل را روی آن بمالید و با دارچین بپاشید. دارچین نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان است، بلکه می تواند شیرینی بیشتری به غذاها بدون شکر اضافه کند.

غلات

5/14

این یک میان وعده عالی در هر زمان از روز می سازد. آن را با شیر لبنیات کم چرب یا شیر گیاهی شیرین نشده بخورید. فقط مطمئن شوید که یکی را انتخاب کنید که 100٪ غلات کامل با حداکثر 6 گرم شکر در هر وعده باشد. شما همچنان شیرینی زیادی همراه با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر دریافت خواهید کرد.

ماست یونانی

6/14

برخی از ماست‌های طعم‌دار حاوی قند افزوده‌ای بیش از مقداری است که باید در یک روز بخورید. یک گزینه بهتر: دارچین را در ¾ فنجان ماست یونانی ساده کم چرب هم بزنید. کلسیم برای سلامت استخوان ها و پروتئین دریافت خواهید کرد تا به مدت طولانی تری احساس سیری کنید. و پروبیوتیک دریافت خواهید کرد، این باکتری ها برای سلامت روده شما مفید هستند.

اسموتی DIY

7/14

اکثر اسموتی های میوه ای سرشار از قند و سدیم هستند. به جای آن، خود را در خانه ترکیب کنید و میوه را در کانون توجه قرار دهید. ½ فنجان شیر بدون چربی یا شیر گیاهی شیرین نشده، 1 فنجان میوه تازه یا یخ زده و 6 اونس ماست یونانی ساده بدون چربی را در مخلوط کن به مدت حداقل 30 ثانیه مخلوط کنید.

تاریخ

8/14

آنها مقدار زیادی قند طبیعی دارند. به همین دلیل است که آنها اغلب به عنوان یک شیرین کننده در دستور العمل ها استفاده می شوند. اما این میوه های خشک کارامل مانند چسبنده و جویدنی حاوی فیبر، ویتامین B6 و مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز نیز هستند. اگر دیابت دارید، مراقب تعداد غذاها باشید. 1 خرما = 1 انتخاب کربوهیدرات.

تکه های موز

9/14

برای یک میان وعده بستنی مانند ساندای، یک موز را پوست بگیرید و برش دهید. روی آن یک قاشق ماست یخ زده کم چرب و آجیل های بدون نمک مورد علاقه خود را اضافه کنید. با دریافت پروتئین، پروبیوتیک و کلسیم، شیرینی خود را سیر خواهید کرد. همچنین پتاسیم و اسیدهای چرب غیراشباع دریافت خواهید کرد که برای قلب شما مفید هستند.

میان وعده سالم
میان وعده سالم

بلغور جو دوسر

10/14

به یک میان وعده شیرین نیاز دارید که بین وعده های غذایی شما را بیشتر کند؟ بلغور جو دوسر را امتحان کنید. بسته‌های از قبل طعم‌دار می‌توانند سرشار از شکر باشند، بنابراین بهتر است خودتان آن را درست کنید. 1 وعده جوی دو سر سریع پز را با استفاده از شیر خامه گرفته یا گیاهی تهیه کنید. سپس 1 قاشق غذاخوری شربت افرا، کمی ادویه دارچین یا پای کدو تنبل و ¼ فنجان میوه خشک اضافه کنید.

انگور منجمد

11/14

در روزهای گرم که بستنی به محل برخورد می‌کند، به جای آن از انگور بدون هسته یخ زده استفاده کنید. گذراندن زمان در فریزر آنها را حتی شیرین تر می کند. به سادگی چند دسته را بشویید و خشک کنید، سپس روی یک ورقه پخت لبه دار قرار دهید. به مدت 1-2 ساعت یا تا زمانی که یخ ترد شوند، در فریزر خود قرار دهید.

فنجان کره بادام زمینی

12/14

دفعه بعد که هوس یک ترکیب شور و شیرین کردید، چند تکه شکلات تلخ را در یک قاشق کره آجیل مخلوط کنید. مخلوط را روی یک تکه کاغذ مومی یا فویل بریزید، روی آن را بپوشانید و در فریزر قرار دهید. بعد از چند ساعت، یک خوراکی کم قند و پروتئین بالا خواهید داشت که تمام جعبه های یک فنجان کره بادام زمینی را نشان می دهد.

سیب زمینی های شیرین

13/14

سیب زمین های طبیعی شیرین، معمولا مملو از ویتامین های A، B6 و C و مواد شیمیایی گیاهی هستند که برای محافظت از سلامت شما موثر هستند. شما میتوانید یک سیب زمینی شیرین را در مایکروویو بپزید و روی آن را با ماست وانیلی آغشته کنید و یا مقداری شربت افرا روی آن بریزید. یا اینکه با این سیب زمینی میتوانید چیپس تهیه کنید: یک عدد سیب زمینی را برش های نازک دهید و روی آنها را کمی روغن زیتون بمالید و در دمای حدود 350 درجه و به مدت 15 دقیقه آن را بپزید تا کاملا ترد شود، بعد از پختن میتوانید آن را با دارچین، جوز هندی و یا زنجبیل میل کنید.

نخود فرنگی منجمد

14/14

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما نخود شیرین منجمد می‌تواند میان‌وعده‌ای کمی شیرین، سرد و ترد باشد که در جستجوی آن بوده‌اید. یک وعده نصف فنجان دارای 4 گرم پروتئین و سرشار از ویتامین های A، C و K است. و از آنجایی که نخودفرنگی سرشار از فیبر است، پس از خوردن میان وعده احساس سیری خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا