موفقیت

چگونه در دانشگاه موفق باشیم؟ 7 مهارت کاربردی

1. مهارت های مرتبط با درس خود را ایجاد کنید.

همانطور که به سمت مدرک خود کار می کنید، ممکن است متوجه انواع خاصی از تکالیف شوید که به طور مکرر انجام می شوند. یک رشته انگلیسی ممکن است مجبور باشد مقالات زیادی بنویسد، در حالی که یک رشته شیمی ممکن است از طریق گزارش های آزمایشگاهی بی شماری کار کند، و یک رشته ریاضی ممکن است در امتحانات نشسته ای شرکت کند که نیاز به حفظ معادلات پیچیده دارد.

اگر که معیار های موفقیت شما فقط مستلزم پیشرفت در زمینه تحصیلی باشد، امکان دارد که مهارت هایی را که معمولا برای آنها مورد آزمایش قرار میگیرید را تقویت کنید. به این مورد توجه داشته باشید که چگونه می توان از نقاط قوت خود بهترین استفاده را کرد و هیچوقت کاستی های درک شده در خودتان را قضاوت نکنید. امکان دارد که در مدرسه شما، برای کمک به زمینه های بهبودی شما، منبع های دیگر مثل کارگاه های نویسندگی یا جلسه های تیمی و رگوهی در دسترس دانش آموزان بگیرد.

مزیت تقویت مهارت‌های آکادمیک شما احتمالاً پس از کسب مدرک شما گسترش می‌یابد: اغلب، مهارت‌هایی که به شما امکان می‌دهند در رشته تحصیلی خود موفق شوید، همچنین مهارت‌هایی هستند که با دنبال کردن حرفه‌ای در یک زمینه مرتبط ظاهر می‌شوند.

2. سبک یادگیری خود را ارزیابی کنید.

مغز هر کس اطلاعات را کمی متفاوت پردازش می کند. فهمیدن اینکه چگونه بهتر یاد می گیرید و عادات مطالعه متناسب با سبک یادگیری شما می تواند به ایجاد اعتماد به نفس در توانایی شما برای موفقیت تحصیلی کمک کند.

برای کمک به رمزگشایی زمانی که بهترین کار را انجام می دهید، به امتحان یا مقاله ای فکر کنید که در آن به خوبی انجام داده اید. برای آماده سازی چه کردید؟ کار خود را در چه محیطی تکمیل کردید؟ چه مدت برای انجام وظیفه صرف کردید؟ تنها درس خواندی یا گروهی؟ اطلاعات بیشتر

3. چیزهای جدید را امتحان کنید.

موفقیت تحصیلی تنها معیار موفقیت در دانشگاه نیست. ممکن است بخواهید از زمان خود در مدرسه برای یادگیری چیزهای کاملاً جدید استفاده کنید یا مهارت هایی را بدست آورید که در سایر دروس شما به طور کامل کشف نشده اند.

اگر برای ماجراجویی و اکتشاف ارزش قائل هستید، یکی دیگر از معیارهای موفقیت ممکن است تجربی باشد. آیا از دوره آموزشی خود احساس رضایت می کنید؟ آیا خودتان را به روش های هیجان انگیز به چالش می کشید؟

برای بهره مندی از طیف دوره هایی که مدرسه شما ارائه می دهد، اینجا و آنجا در کلاس هایی شرکت کنید که به نظر سرگرم کننده است. از دروس انتخابی خود برای گسترش افق های خود استفاده کنید. در یک موضوع پرشور یک خرده را انتخاب کنید. ممکن است برای مغز شما معجزه کند و به شما کمک کند بر ترس ها غلبه کنید، خلاقیت را تحریک کنید و جنبه های جدیدی از خود را بشناسید.

دانشجو خارجی
دانشجو خارجی

4. تعادل اجتماعی را حفظ کنید.

در کنار تحصیلات و تجربیات، یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید موفقیت در دانشگاه را اندازه‌گیری کنید، بر اساس زندگی اجتماعی‌تان است. یکی از مزایای کالج این است که شما توسط افراد مشابهی احاطه شده اید که احتمالاً اهداف مشابهی دارند، حتی اگر ارزش ها و انگیزه های آنها کمی متفاوت باشد.

همانطور که به طور همزمان اهداف مشابه خود را آغاز می کنید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که چگونه می توانید به یکدیگر کمک کنید تا به آنها دست یابند. در کوتاه مدت، ممکن است یادداشت ها را با یک همکلاسی خود مبادله کنید یا برای امتحانات با هم مطالعه کنید.

در همین حال، انجمن‌هایی که در گروه‌های مطالعاتی دانشگاه و با شرکت در باشگاه‌ها و فعالیت‌های مشترک تشکیل می‌دهید، می‌توانند به مشارکت‌های مادام‌العمر تبدیل شوند. سال‌ها پس از فارغ‌التحصیلی، ممکن است زمانی که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردید یا تغییرات دیگر زندگی را در نظر می‌گیرید، بر آن روابط تکیه کنید.

5. زمان خود را با نیت مدیریت کنید.

مدیریت زمان یک تمرین روزانه است. وقتی نوبت به دستیابی به موفقیت می رسد، از اهداف خود استفاده کنید تا با اولویت بندی وظایفی که شما را در مسیر دلخواه خود نگه می دارند، نحوه مدیریت زمان خود را راهنمایی کنید.

البته، انتظار اینکه اولویت‌های شما به راحتی در یک راستا قرار گیرند، همیشه واقع بینانه نیست. گاهی اوقات، زندگی اتفاق می افتد، و روزهای دیگر، به تعویق انداختن می تواند بهترین ها را از ما بگیرد. (یک نظرسنجی در ایالات متحده از 2219 نفر نشان داد که 88٪ از نیروی کار اعتراف کرده اند که حداقل یک ساعت در روز را به تعویق می اندازند .) اگر می توانید، ممکن است به ایجاد زمان در برنامه خود برای مقابله با موارد غیرمنتظره کمک کند. برخی از افراد برای پروژه‌های بزرگ موعد مقرر زودتر تعیین می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است چند ساعت در هفته را برنامه ریزی کنند تا با افکار خود بنشینند.

اگر که شما متوجه این موضوع شدید که در اولویت بندی های مربوط به هدفهای دانشگاهی خود دچار مشکل شده اید، به این مورد فکرکنید که سبک زندگی و نیازهایتان به شما این اجازه را میدهد تا بتوانید به هدفهای خود به روش هایی که در حال حاضر دارید، برسید؟ هیچگاه از دوره های درست و صحیح دوری نکنید: در زمینه گرفتن مدرک دانشگاهی، گزینه های فراوانی وجود خواهد داشت، و برای دیگر سبک های زندگی یادگیری های پاره وقت و یا کسب مدارک به صورت آنلاین امکان دارد که مفید تر باشند.

6. مراقب سلامتی خود باشید.

مهمتر از همه، شما نمی توانید بدون مراقبت از خودتان به موفقیت برسید. حفظ سلامت روحی و جسمی شما برای رسیدن به اهدافتان بسیار مهم است، صرف نظر از اینکه این اهداف شامل چه مواردی هستند. به عنوان مثال، کمبود خواب می تواند عملکرد بدن شما را مختل کند.

اگر مسئولیت‌هایی را خارج از کلاس برعهده می‌گیرید، مانند وظایف کاری یا خانوادگی، یافتن تعادل بین فعالیت‌های تحصیلی و اجتماعی شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. فضایی را برای خود نگه دارید تا متوجه شوید که چه زمانی احساس ناراحتی می کنید، در صورت نیاز اولویت بندی کنید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید.

ترفندهای موفقیت در دانشگاه

موفقیت در دانشگاه به مجموعه‌ای از عوامل و راهبردهای مختلف بستگی دارد. در زیر چند راهنمایی برای دستیابی به موفقیت در دانشگاه آورده شده است:

  1. برنامه‌ریزی موثر: برنامه‌ریزی زمانی، اولین قدم موفقیت در دانشگاه است. ایجاد برنامه‌های مطالعه منظم و تعیین اولویت‌های خود در درس‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان خود برای یادگیری و توسعه دانش ببرید.
  2. مشارکت در کلاس‌ها: شرکت فعال در کلاس‌ها و مشارکت در بحث‌ها و تمرین‌ها به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را بهتر درک کنید و با اساتید و همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کنید.
  3. مطالعه موثر: یادگیری روش‌های مطالعه موثر مانند خلاصه‌نویسی، تفکر محور و تدریس موضوع به دیگران به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر درک و به خاطر بسپارید.
  4. توسعه مهارت‌های نرم: موفقیت در دانشگاه به تنهایی از دانش فنی نمی‌آید. توسعه مهارت‌های ارتباطی، مدیریت زمان، کار تیمی و حل مسائل می‌تواند به شما کمک کند تا در موقعیت‌های آموزشی و حرفه‌ای موفقیت بیشتری داشته باشید.
  5. شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی: شرکت در انجمن‌ها، کلاس‌های کارگاهی و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی می‌تواند فرصت‌های شبکه‌سازی و توسعه مهارت‌های فردی را فراهم کند.
  6. درخواست کمک و مشورت: اگر با مشکلی روبرو شدید، نترسید که کمک یا مشورت بخواهید. اساتید، مشاوران تحصیلی و دیگر دانشجویان ممکن است منابع مفیدی برای حل مشکلات شما باشند.
  7. حفظ تعادل: موفقیت تحصیلی تنها یک جنبه از زندگی دانشجویی نیست. حفظ تعادل بین تحصیل، کار، فعالیت‌های اجتماعی و استراحت ضروری است تا از سوختن شدن و سوختن در جریان تحصیلی جلوگیری شود.
  8. پیگیری اهداف بلندمدت: داشتن اهداف بلندمدت تحصیلی و حرفه‌ای و پیگیری مداوم آن‌ها از جمله عوامل کلیدی در دستیابی به موفقیت در دانشگاه است.

در نهایت، به یاد داشته باشید که موفقیت در دانشگاه به اندازه تلاش و تعهد شما به یادگیری و پیشرفت بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا