متفرقه

14 ترفند برای رزرو پروازهای ارزان تر از حد معمول

پاسخ سریع و خلاصه

برای رزرو پروازهای ارزان‌تر از حد معمول، این ترفندها را امتحان کنید:

  1. زمانبندی خرید بلیط: سعی کنید بلیط خود را به موقع خریداری کنید. این ممکن است شامل خرید بلیط در زمانهای کم تراکم مسافران (مثلاً در دی و بهار) یا در زمانهایی که غالباً کمترین تقاضا وجود دارد (مثلاً در روزهای هفته جمعه) باشد.
  2. استفاده از وب‌سایت‌های مقایسه قیمت: استفاده از وب‌سایت‌هایی مانند Skyscanner یا Google Flights برای مقایسه قیمت بلیط‌ها از چندین هواپیمایی مختلف، به شما کمک می‌کند تا بهترین قیمت را پیدا کنید.
  3. انعطاف در تاریخ سفر: اگر ممکن است، سعی کنید تاریخ سفر خود را انعطاف پذیر کنید. گاهی اوقات تغییر تاریخ حتی به چند روز می‌تواند قیمت بلیط را کاهش دهد.
  4. استفاده از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها: عضویت در خبرنامه‌ها و اپلیکیشن‌های هواپیمایی‌ها و وب‌سایت‌های رزرو بلیط ممکن است به شما اطلاعاتی در مورد پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه بدهد که در غیر این صورت در دسترس نیستند.
  5. استفاده از امتیازهای هواپیمایی: اگر امتیازهای هواپیمایی یا برنامه‌های وفاداری دارید، از آنها برای خرید بلیط استفاده کنید تا قیمت را کاهش دهید یا خدمات اضافی رایگان دریافت کنید.
  6. رزرو زودهنگام: بلیط‌های هواپیما معمولاً چند ماه قبل از تاریخ پرواز عرضه می‌شوند. رزرو زودهنگام می‌تواند به شما کمک کند تا از قیمت‌های پایین‌تر بهره‌مند شوید.

بلیط هواپیما به راحتی می تواند بزرگترین هزینه سفر شما باشد. گران بودن بلیط هواپیما به این معنی است که باید مقصدی مقرون به صرفه‌تر انتخاب کنید یا پول کمتری را در مقصد تعطیلات خود خرج کنید تا در محدوده هزینه خود باقی بمانید. اگر ایده رزرو پروازهای ارزان برای شما جذاب به نظر می رسد، این 10 نکته کمک می کند تا سفر هوایی شما منطقی تر شود.

1- برای پروازهای ارزان زودتر رزرو کنید

اگر می خواهید بلیط ارزان تر داشته باشد هرچه زودتر رزرو کنید. حداقل بین 30 روز تا 20 قبل از روزی که می خواهید به مسافرت بروید بلیط خود را رزرو کنید.

2- هشدارهای قیمت را تنظیم کنید

با جستجوی زودهنگام پروازها، می‌توانید از خرید پرواز امروز صرفه‌جویی کنید. زیرا فقط در صورتی که تا آخرین لحظه منتظر بمانید، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. اگر امروز آماده خرید بلیط نیستید، می‌توانید یک هشدار قیمت تنظیم کنید که در صورت افزایش یا کاهش قیمت بلیط به شما اطلاع دهد. قیمت بلیط ممکن است روزانه نوسانات داشته باشد، حتی یک افت کوچک می‌تواند در صورت نیاز به خرید بلیط برای هر یک از اعضای خانواده، صرفه‌جویی زیادی به همراه داشته باشد

Google Flights حتی روندهای مختلف پرواز را در قالب نمودار به شما نشان می دهد.

3- انعطاف پذیر باشید

یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه، داشتن برنامه‌های سفر انعطاف‌پذیر است. دو تا از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن پروازهای ارزان، پرواز در اواسط هفته یا در تعطیلات واقعی (یعنی روز شکرگزاری یا روز کریسمس) است، زیرا افراد کمتری در این روزها سفر می‌کنند. همچنین ممکن است پرواز به یک فرودگاه دیگر را در نظر بگیرید، برای مثال، پرواز به تامپا به جای اورلاندو می تواند 30 دلار در بلیط صرفه جویی کند. فرودگاه یا تاریخ سفر جایگزین ممکن است گزینه ای نباشد، اما انعطاف پذیری یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش هزینه های بلیط هواپیما است.

4- یک پرواز اتصال رزرو کنید

اگر برای رسیدن به مقصد نهایی خود عجله ندارید، رزرو پرواز اتصال می تواند ارزان تر از پرواز بدون توقف باشد. موتورهای جستجو به شما امکان می‌دهند برنامه‌های پرواز را بر اساس بدون توقف، ۱ توقف و ۲+ توقف فیلتر کنید. حتی پروازهای هواپیمای مختلط نیز ممکن است بتوانند مقداری پول نقد برای شما ذخیره کنند.

5- خطوط هوایی تخفیفی را در نظر بگیرید

در حالی که یک شرکت هواپیمایی بزرگ می تواند شما را تقریباً به هر جایی برساند، هزینه آن نیز می تواند بسیار بیشتر باشد. این خطوط هوایی می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه های پروازهای داخلی و خارجی کمک کنند:

  • خطوط هوایی ساوت وست (ایالات متحده و کارائیب)
  • JetBlue (ایالات متحده و کارائیب)
  • خطوط هوایی آلاسکا (سواحل غربی ایالات متحده و هاوایی)
  • نروژی (ایالات متحده به اروپا)

6- از بیش از یک پورتال مسافرتی استفاده کنید

قبل از اینکه مستقیماً از شرکت مخابراتی رزرو کنید، باید قیمت‌ها را با حداقل یک سایت رزرو شخص ثالث نیز مقایسه کنید. گاهی اوقات، معامله بهتر را می توان از یک سایت شخص ثالث پیدا کرد. انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد، اما سه مورد از بهترین آنها Momondo، Google Flights و Priceline هستند.

موموندو احتمالاً جامع ترین پورتال است زیرا قیمت بیش از 30 پورتال مسافرتی و وب سایت شرکت حامل را تجزیه و تحلیل می کند. آنها همچنین دارای ابزارهای تحقیقاتی عالی هستند که یافتن مسیرهای ارزان را آسان می کند. و قیمت‌های پرواز ساوت‌وست ایرلاینز را فهرست می‌کنند که اکثر آنها چنین نیستند.

7- فهرست ویژه خطوط هوایی

اگر می‌خواهید تا هفته‌های آخر برای رزرو صبر کنید، ممکن است بتوانید معاملات لحظه آخری را مستقیماً از شرکت مخابراتی پیدا کنید.

این گزینه می تواند مورد توجه یا از دست دادن قرار گیرد زیرا بستگی به این دارد که شرکت حمل و نقل چقدر می خواهد صندلی های باقی مانده را بفروشد. یا اگر اخیراً مسیر جدیدی را راه اندازی کرده اند و سعی در ایجاد علاقه دارند. بخش خوب این است که این ویژه‌ها همیشه از شما نمی‌خواهند که فقط برای صرفه‌جویی چند دلاری، یک پرواز چشم قرمز داشته باشید!

8- از کارت اعتباری خطوط هوایی برای جلوگیری از هزینه بار استفاده کنید

اگر نیاز به چک کردن چمدان دارید، بیشتر کارت‌های پاداش خطوط هوایی به شما امکان می‌دهند از هزینه چمدان حداقل برای یک همراه در سفر چشم‌پوشی کنید. کارت‌های اعتباری Delta Amex به شما امکان می‌دهند تا ۹ کیف را به صورت رایگان بررسی کنید. تنها دو شرط این است که باید مستقیماً با شرکت هواپیمایی رزرو کنید و از آن کارت اعتباری برای پرداخت هزینه پرواز استفاده کنید. مشکلی نیست، درست است؟

9- از Award Miles استفاده کنید

اگر ترجیح می دهید مایل ها را به جای پول نقد خرج کنید، یا شاید ترکیبی از این دو، مایل ها زمانی که برای پروازهای نقدی گران قیمت استفاده می شوند، می توانند بیشترین ارزش را داشته باشند. گزینه‌های پرواز جوایز مختلفی وجود دارد، زیرا می‌توانید امتیازات خود را از کارت اعتباری مایل‌های خطوط هوایی مشترک مانند یکی از کارت‌های اعتباری Southwest با امتیازهایی که از Chase Sapphire Preferred کسب می‌کنید، جمع کنید.

می‌توانید مایل‌های خود را از طریق پورتال سفر کارت اعتباری بازخرید کنید یا آن‌ها را به برنامه وفاداری خط هوایی خود منتقل کنید تا موجودی خود را تکمیل کنید و مستقیماً از شرکت هواپیمایی رزرو کنید.

در اینجا یک نکته پاداش کوچک است. اگر مجبورید در آخرین لحظه یک پرواز جایزه رزرو کنید، یک گزینه خوب می تواند دلتا باشد زیرا آنها هزینه ای برای پروازهای جایزه دریافت نمی کنند.

10- از اعتبار سفر کارت اعتباری خود استفاده کنید

با خرید هر بلیط امتیاز کسب می کنید و می توانید از این امتیاز ها استفاده کنید. مثلا بلیط رایگان برای یک سفر نزدیک شهر و …

به علاوه، دسترسی رایگان به سالن فرودگاه و بازپرداخت هزینه ورودی جهانی نیز می‌تواند به شما کمک کند در صورت توقف طولانی (سالن‌ها) یا می‌خواهید خطوط امنیتی طولانی (ورودی جهانی) را هنگام بازگشت به ایالات متحده نادیده بگیرید، از چند مزیت جانبی برخوردار شوید.

11- از حالت ناشناس گوگل برای جستجو بلیط استفاده کنید

زیرا سایت های رزرو بلیط بعد از هربار چک کردن شما قیمت بلیط را افزایش می دهند.

12- در ایام تعطیل و شلوغ سفر نکنید

در این ایام بلیط ها بسیار گران تر می شوند.

13- گروهی سفر کنید

اگر می خواهید گروهی سفر کنید حتما قسمت بلیط های تکنفره وگروهی را چک کنید و تفاوت آن ها حس کنید.

14- زودتر اقدام کنید

برای خرید بلیط مسافرت خود یک هفته تا چند هفته زودتر اقدام کنید تا بلیط ارزان تر بخرید.

بلیط هواپیما
بلیط هواپیما

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا