کسب و کار

گردشگری تجاری: همه آنچه باید بدانید

علیرغم کاهش شدید گردشگری در طول همه گیری، گردشگری تجاری در مسیر بهبود قرار دارد و همچنان نقش مهمی در صنعت سفر جهانی دارد.

طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، با شروع محدودیت های سفر مرتبط با کووید، گردشگری بین المللی در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ تقریبا سه برابر شده است.

انتظار می رود که سفرهای تجاری که بخش مهمی از گردشگری بین المللی است، تا سال 2028 به ارزش بازار جهانی 2 تریلیون دلار یا تقریباً سه برابر میزان سال 2020 برسد.

این موضوع باتوجه به ROI فوق العاده سفره ای تجاری تعجب آور نیست: به ازای هر ۱ دلاری که یک شرکت برای ترتیبات سفر هزینه می کند، آن ها ۱۲.۵ دلار درآمد کسب می کنند.

اما گردشگری تجاری دقیقاً چیست؟ چه چیزی آن را اینقدر مهم می کند؟ و چه نوع گردشگری تجاری وجود دارد؟

در این مقاله، ما به پاسخ این سوالات – و موارد دیگر نگاه خواهیم کرد. بهترین سایت خرید بلیط هواپیما را بشناسید تا گردش راحت تری داشته باشید.

گردشگری تجاری چیست؟

گردشگری تجاری به معنای سفر برای مقاصد تجاری، داخلی یا بین المللی است. این کشور یکی از انواع اصلی گردشگری و عامل اصلی رشد اقتصاد جهانی و تبادل دانش است.

کارمندان و مدیران اجرایی به دلایل مختلفی برای کار سفر می کنند:

  • برای شرکت در جلسات داخلی در مکان های مختلف اداری
  • برای ملاقات با شرکای تجاری (مشتریان یا تامین کنندگان)
  • برای رفتن به کنفرانس ها، نمایشگاه ها، نمایشگاه های تجاری و سایر رویدادهای تجاری محلی یا بین المللی
  • برای شرکت در استراحت های شرکت یا سفرهای تشویقی

در تمام این موارد، گردشگری تجاری شما را قادر می سازد تا کانال های ارتباطی جدیدی را باز کنید، اطلاعات را به شیوه ای کارآمدتر تبادل کنید، و با دیگران بهتر کار کنید.

با این حال، آیا گردشگری تجاری همیشه به شدت مرتبط با کار است؟

جواب کوتاه، نه است. اگرچه سفرهای کاری در گذشته بسیار کوتاه و هدفمند بودند، اما مسافران بیشتر و بیشتری در حال ترکیب گردشگری تجاری و تفریحی در جایی هستند که امروزه به عنوان “Bleisure” شناخته می شود.

و در واقع، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۶۰ درصد سفره ای تجاری شامل فعالیت های تفریحی، چند روز بیشتر در مقصد ماندن، رفتن به موزه یا کنسرت، یا کشف غذاهای محلی بود.

چرا گردشگری تجاری مهم است؟

بنابراین، چه چیزی باعث می‌شود گردشگری تجاری حتی در عصر دیجیتال اینقدر مهم باشد؟

پاسخ ساده است: وقتی صحبت از ارتباط با دیگران و ایجاد اعتماد به میان می‌آید، هیچ چیز بهتر از ارتباط رو در رو نیست. و همه ما می دانیم که اعتماد در ایجاد شراکت های تجاری قوی چقدر مهم است. تسلط به زبان هم بسیار مهم است و پایه تجارت محسوب می شود پس یک برنامه اموزش زبان خوب نصب کنید و شروع به یادگیری زبان دوم نمایید.

هرگونه ارتباط انسانی به دو عنصر اصلی، یعنی ارتباط رو در رو و اعتماد، نیاز دارد. ارتباط رو در رو، به معنای ارتباط مستقیم و زمینه‌ای با دیگران است که در آن می‌توان با دیدن و شنیدن همدیگر، ارتباط برقرار کرد. این نوع ارتباط امکان انتقال اطلاعات بدون تاخیر و اشتباه را فراهم می‌کند و به وضوح بیان می‌کند که هر فرد چه احساسی دارد و چه برنامه‌هایی دارد.

به‌طور مشابه، اعتماد نیز اساسی‌ترین عنصر در هر نوع ارتباط است، به ویژه در روابط تجاری. اعتماد به معنای اطمینان از صحت و قابلیت اعتماد یک فرد یا سازمان است. وقتی دو طرف به یکدیگر اعتماد داشته باشند، فرآیندهای کاری به طور موثرتری انجام می‌شود، همکاری‌ها بیشتر و بهتر می‌شود و روابط برای طرفین مفیدتر خواهد بود.

بنابراین، تسلط به زبان و توانایی برقراری ارتباط رو در رو، دو عامل اساسی در ایجاد و تقویت اعتماد در روابط تجاری است. ارتباط برقرار کردن به صورت مستقیم و با استفاده از زبان، فرصتی است برای نشان دادن صداقت، صداقت و تعهد به دیگران، که همگی از عواملی هستند که به ایجاد اعتماد کمک می‌کنند و اساسی‌ترین عوامل در موفقیت روابط تجاری هستند.

به اشتراک گذاری همان فضای فیزیکی افراد را قادر می سازد تا به روشی مستقیم تر و فوری تر از زمان استفاده از زوم و گوگل میت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • درک بهتر اهداف، نیازها و چالش های مشترک
  • با یکدیگر موثرتر کار کنید
  • به راحتی دانش و ایده ها را به اشتراک بگذارید
  • دستیابی به پیشرفت های مهم و حل سریع تر مشکلات

و در واقع، سفر کاری هنوز بخش اساسی انجام تجارت است، حتی در عصر کار از راه دور – طبق نظرسنجی خود ما با 1000 کارگر آمریکایی، 60 درصد از کارمندان می گویند که بهترین راه برای یادگیری در محل کار، بودن در کنار همکاران است. .

سفر کاری به کارمندان نیز کمک می کند بازدهی بیشتری داشته باشند: بیش از نیمی از افراد می گویند بهترین ایده های کسب وکار را در حین سفر دارند. برخی دیگر می گویند، نسل های جوان تر سفر کردن برای کار را بسیار الهام بخش می دانند.

علاوه بر این، 43٪ از همه کارگران در یک سفر کاری به جای زمانی که در خانه یا محل کار کار می کنند، کمتر احساس استرس می کنند (در مقایسه با تنها 25٪ که بیشتر احساس استرس می کنند). بازاریابان B2B رویدادهای زنده را در مورد تولید تقاضا نیز بسیار تأثیرگذار می دانند: 68٪ می گویند که رویدادها مؤثرترین تاکتیک برای جذب مشتریان جدید هستند.

بنابراین، گردشگری تجاری اینجا برای ماندن است و تاثیر اقتصادی آن همچنان قابل توجه است.

مسافرت کاری
مسافرت کاری

سفرهای تجاری سنتی

در این نوع از سفره ای تجاری، کارمندان و کارمندان از مکانی به مکان دیگر می روند تا با یکدیگر یا با شرکا و مشتریان خود ملاقات کنند.

این آنها را قادر می سازد با یکدیگر کار کنند، اطلاعات و بینش های مهم را جمع آوری کنند، استراتژی های جدید را کشف و توسعه دهند، و دانش را به طور موثر به اشتراک بگذارند.

فعالیت های معمول گردشگری تجاری شامل سازماندهی و شرکت در سخنرانی ها، جلسات، شام های رسمی و غیره است.

سفرهای تشویقی

برخی از شرکت ها برای پاداش دادن به کارمندان برتر یا برقراری روابط بهتر با مهم ترین مشتریان خود از مرخصی های تمام وقت که به سفره ای تشویقی معروف هستند، استفاده می کنند.

چنین ابتکاراتی می تواند به بهبود انگیزه کارکنان و وفاداری مشتری کمک کند. فعالیت های مسافرتی تفریحی (به جای جلسات کاری رسمی) معمولاً مهمترین بخش سفرهای تشویقی هستند.

کنفرانس و نمایشگاه

کنفرانس ها، نمایشگاه ها، کنگره ها، نمایشگاه های تجاری و دیگر رویدادها شرکت ها را قادر می سازند تا در مقیاس وسیع در معرض بازارهای جدید قرار بگیرند و بسیاری از شرکا و مشتریان بالقوه جدید را در عرض چند ساعت یا چند روز ملاقات کنند.

با توجه به اینکه سال 2023 برای سازمان دهندگان رویداد و شرکت هایی که برای شرکت در کنفرانس های برتر برنامه ریزی می کنند، اینها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.

بسیاری از شرکت‌های مدیریت سفر مانند TravelPerk خدمات مدیریت رویدادها را برای آسان‌تر کردن کارها و ساده‌تر کردن همه چیز از رزرو محل اقامت و حمل‌ونقل گرفته تا مدیریت شرکت‌کنندگان و به اشتراک گذاشتن جزئیات سفر با آنها ارائه می‌کنند. این کمک می کند مطمئن شوید که همه تجربه سفر عالی دارند.

گردشگری تجاری در طول سال ها چگونه تکامل یافته است؟

گردشگری تجاری برای مدتی وجود داشته است: به هر حال، سفره ای تجاری بین المللی در گذشته نیز نوعی گردشگری تجاری بوده است.

به سرعت به قرن بیست و یکم رسیدیم، و برای مدت طولانی، سفرهای کاری از طریق کار با یک آژانس مسافرتی سنتی یا تماس مستقیم با شرکت هواپیمایی رزرو می شد.

در سال های اخیر، رزرو آنلاین بلیت و آژانس های مسافرتی تخصصی، سفره ای گروهی را بسیار ساده کرده است؛ به طوری که بسیاری از شرکت ها، مدیریت سفره ای تجاری را کاری طاقت فرسا می دانند؛ به خصوص زمانی که از وب سایت های متعدد برای جستجوی بهترین بلیط ها استفاده می کنند و مجبور هستند هر بخش از سفر را با ارائه دهندگان مختلف رزرو کنند و سعی می کنند فاکتورهای متعدد و پرداخت ها را پی گیری کنند.

اینجاست که یک پلت فرم مدرن مدیریت سفرهای تجاری مانند TravelPerk می تواند به ساده کردن زندگی کارکنان مدیریت، مدیران سفر و مسافران تجاری کمک کند. TravelPerk شما را قادر می‌سازد تا رزروها و هزینه‌ها را از طریق یک ابزار آنلاین تنها برنامه‌ریزی، مدیریت و پیگیری کنید و مطمئن شوید که تمام جنبه‌های سفرهای آینده کارکنان شما رعایت می‌شود.

دانلود اپلیکیشن TravelPerk s راهنمای جامع مدیریت سفر برای پی بردن به این موضوع که چگونه می توانید مدیریت گردشگری کسب وکار را در شرکت خود بهینه سازی کنید، به شما کمک می کند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

برای بهتر شدن تجارت و کسب و کار خود بهتر است که حداقل به یک زبان خارجی مسلط باشید . پیشنهاد می کنیم به زبان انگلیسی که زبان بین المللی است احاطه کامل داشته باشید یکی از راه های یادگیری زبان انگلیسی استفاده از اپلیکشن های آموزش زبان انگلیسی است. راه های زیادی دیگری نبز وجود دارد اما اگر می خواهید به راحتی و در منزل زبان را یاد بگیرید از اپلیکشن های آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنید.

انواع مختلف گردشگری تجاری

  • غرفه داران بین المللی
  • جلسات کاری
  • همایش ها
  • مایس
  • رویدادهای مهمان نوازی شرکتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا