توسعه فردی

چگونه مهارت های فناوری اطلاعات خود را توسعه دهید

فناوری اطلاعات شاخه وسیعی از مهارت‌ها و گزینه‌های شغلی مختلف است، و بنابراین تلاش برای فهمیدن اینکه چه مهارت‌هایی برای دنبال کردن شغل IT نیاز دارید، می‌تواند گیج‌کننده باشد. قبل از ثبت نام در آموزش رسمی برای مهارت های IT، ممکن است بخواهید درک بهتری از آنچه در دوره ها پوشش داده می شود داشته باشید و با مطالبی که خواهید آموخت آشنا شوید.

در این مقاله، ما قصد داریم روش‌هایی را به اشتراک بگذاریم که بتوانید مهارت‌های IT خود را قبل از رفتن به کلاس درس دانشگاه یا ثبت‌نام در دوره‌های آنلاینی که مدرک ارائه می‌دهند، توسعه دهید.

مشخص کنید که چه مهارت هایی مورد تقاضا هستند

بخش‌های مختلفی از فناوری اطلاعات وجود دارد که حتی با همپوشانی، به مهارت‌های تخصصی نیاز دارند. جدای از مهارت های اساسی فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات به عنوان یک اصطلاح جامع می تواند تمرکزهای مختلفی را پوشش دهد:

  • امنیت سایبری
  • پردازش ابری
  • تجزیه و تحلیل داده ها و علم داده
  • شبکه و بی سیم
  • توسعه نرم افزار
  • مجازی سازی

فردی که در حرفه فناوری اطلاعات فعالیت می کند ممکن است چندین مورد از این مهارت ها را داشته باشد، اما نه همه آنها. و با صرف زمان کافی در این زمینه، به احتمال زیاد مجموعه مهارت های خود را گسترش خواهید داد و دانش عمیق تری در مورد تمام شاخه ها و تخصص های فناوری اطلاعات خواهید داشت، اما ابتدا باید بفهمید که چه مهارت هایی تا آنجا که تحرک شغلی به چه سمت و سویی هدایت می شود.

با یادگیری آنلاین آشنا و راحت شوید

اگر شخصی خودتان باشید، یادگیری آنلاین ممکن است برایتان کاملاً طبیعی به نظر برسد، اما اگر به محیط‌های کلاسی با درس‌ها و بحث‌های انتزاعی عادت دارید، ابتدا یادگیری آنلاین ممکن است به نظر عجیب برسد.

یادگیری آنلاین چالش‌های زیادی را ارائه می‌دهد، از جمله انگیزه و تمرکز حفظ شده و از بین رفتن حواس پرتی. مثل کار از خانه، یادگیری از خانه نیز می‌تواند با حواس پرتی و موانع دیگری همراه باشد که در کلاس‌های حضوری وجود ندارد.

دانشگاه‌ها و رهبران آموزش عالی در زمینه فناوری اطلاعات نیز از چالش‌های یادگیری آنلاین آگاه هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این دانشگاه‌ها چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند تا از فناوری‌های دانشگاهی بیشتری برای حفظ و پشتیبانی از دانشجویان استفاده کنند. به عنوان مثال، در نظرسنجی از لینک، دانشگاه‌ها بزرگترین اولویت‌های خود را به شرح زیر مشخص کرده‌اند:

  • ثبت نام و حفظ دانشجو (25.64%)
  • موفقیت و تجربه دانشجویی (28.72%)
  • بازگشت ایمن دانشجویان به محوطه دانشگاه (13.33%)
  • حمایت از ابتکارات یادگیری آنلاین یا ترکیبی (26.67%)
  • سایر (5.64%)

با توجه به اینکه “بازگرداندن دانش‌آموزان سالم به دانشگاه” اولویت کمی دارد، می‌توان نتیجه گرفت که یادگیری آنلاین همچنان به عنوان جایگزینی برای کلاس‌های درس سنتی باقی می‌ماند و کالج‌ها و دانشگاه‌های آموزش عالی به ارائه دوره‌ها و مدارک آنلاین ادامه می‌دهند و وابسته هستند.

رسانه ها و وبلاگ های فناوری متمرکز بر فناوری اطلاعات را دنبال کنید

احتمالاً قبلاً برخی از رسانه‌های فناوری عمومی مانند ابزارها و بازی‌ها را دنبال می‌کنید، اما سعی می‌کنید رسانه‌های فناوری که بر اطلاعات فناوری اطلاعات تمرکز دارند نیز دنبال کنید. سایت‌های فنی مانند TomsHardware و Engadget ممکن است جدیدترین سخت‌افزار رایانه و تلویزیون‌ها را بررسی کنند، اما این برای دانش شما در زمینه فناوری اطلاعات چیست؟

وب‌سایت‌های بهتری برای دنبال کردن برای پوشش خبری خاص IT شامل سایت‌هایی مانند InformationWeek، InfoWorld، TechRepublic و غیره است. در اینجا لیستی از 100 وبلاگ، وب سایت و اینفلوئنسرهای برتر فناوری اطلاعات وجود دارد که ارزش بررسی را دارد.

همچنین پیوستن به جوامع و بحث‌هایی که می‌توانید در آن سؤال بپرسید بسیار عالی است. Reddit’s r/InformationTechnology و r/ITProfessionals پاتوق‌های خوبی برای دنبال کردن و شرکت در بحث‌ها هستند و دانش شما را در حین مشارکت در گفتگو افزایش می‌دهند.

مهارت های مهم
مهارت های مهم

پروژه ها و علایق خود را آزمایش کرده و نشان دهید

از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی به طور کامل به برندسازی شخصی متمرکز هستند، بهتر است یک فضایی را برای مدیریت و نمایش علاقه‌ها و مهارت‌های شما در حوزه فناوری اطلاعات، همراه با رشد آنها، ایجاد کنید و پروژه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، می‌توانید به دوستان و خانواده‌تان در تعمیر یا ساخت سایت‌های تجارت الکترونیکی‌شان کمک کنید و سپس این تجربیات را در پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

این کار به شما کمک می‌کند تا از چند جهت در مسیر پیشرفت و حرکت قرار بگیرید. نکته مهم این است که کارفرمایان آینده احتمالاً به دنبال بررسی صفحات رسانه‌های اجتماعی شما هستند، نه تنها به منظور انتخاب حرفه‌ای، بلکه به دلیل تمایلشان به فعالیت و علاقه‌ی شما در زمینه فناوری اطلاعات. بنابراین، پر کردن دیوار رسانه‌های اجتماعی خود با مقالات مرتبط با فناوری اطلاعات و پروژه‌های شخصی، ممکن است مخاطبان غیر فنی شما را کمی ناخوشایند بیاورد (“ما فهمیدیم، شما علاقه‌مند به مسائل فنی هستید!”)، اما برای ارزیابی کارفرمایان آینده، این کار ایده‌آل به نظر می‌رسد.

مهارت های برنامه نویسی و ریاضی خود را تقویت کنید

برنامه نویسی یک اساسی مهم برای تبدیل شدن به یک تکنسین فناوری اطلاعات و سایر شاخه ها در این زمینه است. شما باید اصول اولیه زبان‌هایی مانند C++ و C# و همچنین زبان‌هایی را که معمولاً در وب‌دفورم استفاده می‌شوند مانند جاوا اسکریپت، پایتون و روبی را بیاموزید.

ریاضیات نقش مهمی در علوم کامپیوتر بازی می‌کند و بسیاری از برنامه‌های CS به شدت به حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و فیزیک متکی هستند. در حال حاضر ممکن است همه اینها در همه شاخه‌های IT کاربرد نداشته باشند، اما از آنجایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بسیار محبوب‌تر می‌شوند، توانایی همگام شدن با آن زمینه‌ها به شدت برای شغل شما مفید خواهد بود.

اگر هنوز در دبیرستان هستید، توصیه می‌شود ببینید چه دوره‌های درسی در سطح کالج در دسترس است و تا آنجا که ممکن است تخصص‌های علوم کامپیوتر را بررسی کنید. ببینید آیا مدرسه شما علاوه بر علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، کلاس های تخصصی تری در زمینه مهارت های فناوری اطلاعات مانند مدیریت پایگاه داده، امنیت سایبری، تضمین اطلاعات و موارد دیگر ارائه می دهد.

کار تیمی و توانایی های ارتباطی خود را بهبود بخشید

اصطلاح قدیمی مرتبط با افراد بدخلق و ضد اجتماعی در عرصه فناوری اطلاعات در واقعیت ریشه دارد. در گذشته، آموزش رسمی کافی در زمینه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی پیشرفته وجود نداشت؛ بنابراین، بسیاری از افراد مسلط به فناوری اطلاعات روش های DIY را برای یادگیری این فناوری به کار می‌بردند.

اما امروزه، بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم تمایل دارند تا توسعه‌دهندگان و پرسنل IT خودآموخته و ماهر را استخدام کنند، اما همزمان به تجربه همکاری تیمی شما نیز اهمیت می‌دهند. هرچه شما در مورد فناوری اطلاعات بیشتر یاد بگیرید و مهارت‌های خود را توسعه دهید، همیشه بهتر است که تنها به فعالیت‌های فردی محدود نشوید.

استخدام‌کنندگان و کارفرمایان علاقه دارند درباره زمان‌هایی که شما به‌صورت گروهی کار می‌کرده‌اید و مشکلاتتان را با دیگران حل می‌کرده‌اید، بشنوند، بنابراین، تنهایی و انزوایی امروزه به میزان زیادی از اهمیت خود از دست نداده‌اند. هرچند “فرهنگ RTFM” در گذشته جایگاه ویژه‌ای داشت، اما اکنون زمان آن رسیده است تا این جنبه از فرهنگ برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر را کنار بگذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا