متفرقه

بهترین ترفندهای داشتن ازدواج سالم از دید مشاوران خانواده

همه ما باید این جمله را شنیده باشیم که “ازدواج سالم شدنی ست.” این برای هر ازدواجی صدق می کند، چه برای زوج های تازه ازدواج کرده و چه برای زوج های پیر. در این مطلب بهترین نکات و ترفندهای داشتن ازدواج سالم و پایدار از نگاه مشاوران باتجربه خانواده را معرفی می کنیم باشد که رستگار شوید!

دوره ماه عسل برای زوج ها زیاد طول نمی کشد و پس از پایان آن، شریک زندگی کاملاً با احساس یک زندگی زناشویی آشنا می شوند.

همیشه رنگین کمان و پروانه نیست. همچنین می تواند مصالحه ای باشد که به آنها کمک می کند تا با یک رابطه موفق پیش بروند.

بنابراین، چگونه یک ازدواج سالم داشته باشیم؟ و چگونه می توان ازدواج را به نتیجه رساند؟ در اینجا نکاتی در رابطه با متخصصان وجود دارد که باید درباره آنها بدانید.

یک رابطه سالم چگونه به نظر می رسد؟

هر کسی ممکن است تعریف خود را از یک رابطه سالم داشته باشد. با این حال، جنبه های خاصی از یک رابطه آن را سالم می کند. روابط سالم شامل احساسات و عواطفی مانند اعتماد، صداقت، احترام و ارتباطات باز در رابطه بین شرکا است.

آنها برای هر دو شریک تلاش و سازش می کنند. روابط سالم عدم تعادل قدرت ندارند. هر دو طرف احساس می کنند شنیده می شوند، ارزش دارند و تصمیمات مشترک می گیرند.

برای دانستن بیشتر در مورد یافتن خوشبختی در روابط، این ویدیو را تماشا کنید.

بهترین توصیه برای رابطه از طرف درمانگران ازدواج

چگونه یک ازدواج سالم حفظ کنیم؟ سوالی است که تقریباً همه افراد متاهل می پرسند. هرکسی، در یک مقطع زمانی، از خود و دیگران می پرسد: “چگونه یک رابطه شاد داشته باشیم؟”

Marriage.com با درمانگران ازدواج و خانواده، مشاوران سلامت روان صحبت کرد. در ادامه به بهترین و قوی ترین نکات روابط زن و مرد اشاره شده است.

با کمک این نکات ازدواج سالم و نکاتی در مورد داشتن یک رابطه سالم، زوج ها می توانند ازدواج خود را همیشه سبز و جاودانه نگه دارند.

یک ارتباط باز و صادقانه داشته باشید

هر شریکی یک موقعیت خاص را متفاوت درک می کند، که می تواند باعث آسیب و رنجش شود.

بدون ارتباط مناسب، زوج ها ممکن است بدون اینکه بدانند همه چیز چگونه، چرا و چه زمانی شروع شده است، عصبانی شوند. ارتباط باز و صادقانه در ازدواج می تواند انتظارات منطقی و حساسیت بیشتری نسبت به احساسات یکدیگر ایجاد کند.

در اینجا این چیزی است که کارشناسان در مورد “بهترین نکته برای یک ازدواج سالم چیست؟”

1. هر روز زمانی را به تنهایی برای شما دو نفر اختصاص دهید

ده دقیقه چهره به چهره؛ درباره روز، احساسات، اهداف و افکار خود بحث می کنید.

2. حل تعارض را بیاموزید

بیاموزید که چگونه یک تعارض را با شناخت نقاط قوت یکدیگر و تبدیل آن به یک رویکرد تیمی حل کنید. از تلاش برای اثبات بهترین راه خود اجتناب کنید، اما برای دیدگاهی متفاوت به صحبت های همسرتان گوش دهید.

3. برای درک شریک زندگی خود گوش کنید

اغلب در روابط، افراد برای پاسخ یا دفاع گوش می دهند که با گوش دادن برای فهمیدن تفاوت دارد. وقتی گوش می‌دهی تا بفهمی، بیشتر از گوشت گوش می‌دهی.

ازدواج
ازدواج

4. با قلب خود گوش دهید

شما با همدلی باز گوش می دهید. شما با نگرش کنجکاوی و شفقت گوش می دهید.

از گوش دادن تا درک، صمیمیت عمیق‌تری با شریک زندگی‌تان و خودتان ایجاد می‌کنید تا زمانی که برای مبارزه با یک بحث یا پاسخ گوش می‌دهید. اینجا جایی است که ارتباط و صمیمیت واقعی زندگی می کند.

5. از صمیم قلب صحبت کنید

هر چه بیشتر بتوانید با تجربه عاطفی خود در ارتباط باشید، به وضوح می توانید آن تجربه را منتقل کنید. سعی کنید با استفاده از جملات “من” (احساس صدمه دیده ام، غمگین، تنها، بی اهمیت) با شریک زندگی خود صحبت کنید. صمیمیت شما عمیق تر می شود و خواهد بود.

صحبت از صمیم قلب با قسمتی از مغز متفاوت از اظهارات یا اتهامات “شما” صحبت می کند. صحبت از درد عاطفی شما به شریک زندگی شما این فرصت را می دهد که به جای دفاع از موقعیت خود به آن پاسخ دهد.

نکات دیگر و کاربردی داشتن ازدواج پایدار

ازدواج سالم از دیدگاه مشاوران و روان‌شناسان، به رابطه‌ای اشاره دارد که در آن هر دو طرف احساس خوشبختی، حمایت و رضایت می‌کنند. این نوع از ازدواج بر پایه اصول و ویژگی‌های کلیدی بنا شده است که به زوج‌ها کمک می‌کند تا با چالش‌ها به طور مؤثری روبرو شوند و رابطه‌ای پایدار و شاد بسازند. در اینجا برخی از مهم‌ترین اصول ازدواج سالم از دیدگاه مشاوران آورده شده است:

1. ارتباط مؤثر

  • زوج‌ها باید بتوانند به طور باز و صادقانه با یکدیگر صحبت کنند، بدون اینکه احساس خطر یا ترس از قضاوت شدن داشته باشند. ارتباط مؤثر شامل گوش دادن فعال و بیان احساسات و نیازها نیز می‌شود.

2. احترام متقابل

  • احترام متقابل به معنای ارزش گذاشتن بر احساسات، عقاید و نیازهای یکدیگر است. این شامل حمایت کردن از هم در زمان‌های خوب و بد نیز می‌شود.

3. اعتماد و صداقت

  • اعتماد پایه و اساس هر رابطه‌ای است. بنای اعتماد بر صداقت، وفاداری و قابلیت اطمینان استوار است.

4. حل تعارض سازنده

  • هر رابطه‌ای دارای اختلافاتی است، اما توانایی حل تعارض به شیوه‌ای سازنده، بدون آسیب رساندن به یکدیگر، نشان‌دهنده یک ازدواج سالم است.

5. حمایت عاطفی و روحی

  • ارائه حمایت عاطفی و تشویق یکدیگر در زمان‌های سختی و چالش، بخش مهمی از یک رابطه سالم است.

6. حفظ استقلال فردی

  • حفظ هویت و استقلال فردی در عین حال که بخشی از یک واحد مشترک هستید، برای سلامتی رابطه ضروری است.

7. مشارکت در اهداف و ارزش‌های مشترک

  • داشتن اهداف و ارزش‌های مشترک می‌تواند به اتحاد و همبستگی در رابطه کمک کند.

8. حفظ نزدیکی فیزیکی و عاطفی

  • نزدیکی فیزیکی و عاطفی برای حفظ پیوند عاشقانه بین زوجین مهم است.

9. گذشت و بخشش

  • توانایی بخشیدن و رها کردن کینه‌ها و ناراحتی‌های گذشته برای پیشرفت رابطه ضروری است.

10. سرگرمی و خوشی مشترک

  • لذت بردن از زمان با هم و اشتراک گذاشتن لحظات خوش با یکدیگر به تقویت رابطه کمک می‌کند.

مشاوران اغلب توصیه می‌کنند که زوج‌ها برای حفظ و تقویت رابطه خود، به طور مداوم روی این اصول کار کنند و در صورت نیاز از کمک حرفه‌ای استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا