توسعه فردی

کارهای ساده برای بهبود وضعیت هوش در زندگی روزمره

تحقیقات نشان می دهد که بهبود هوش در هر سنی امکان پذیر است. کارهایی که انجام می دهیم و دیدگاه ما در زندگی، مانند داشتن یک ذهنیت قابل رشد در مقابل یک ذهنیت ثابت، می تواند کمک زیادی به بهبود توانایی های شناختی ما کند.

فهرستی از کارهایی که انجام داده اید تهیه کنید.

لیست “انجام” مخالف لیست کارهای انجام شده است. کارهایی را که قبلاً انجام داده اید فهرست کنید. این نوع فهرست سازی شادی و اعتماد به نفس شما را که دو جزء هوش هستند، افزایش می دهد.

هوش اغلب به عنوان یک ویژگی از پیش تعیین شده در نظر گرفته می شود که انگیزه افراد را برای تلاش برای تغییر سطح هوش خود محدود می کند. با این حال، مطالعات نشان داده است که بین ضریب هوشی و شادی ارتباطی وجود دارد که از دوران کودکی شروع می شود و در طول زندگی فرد ادامه می یابد.

وقتی پای اعتماد به نفس به میان می آید، اگر عزت نفس سالمی داشته باشید، خودتان را بیشتر می پذیرید. افراد دیگر می توانند این اعتماد به نفس را ببینند و زمانی که در مورد هر موضوعی صحبت می کنید به شما اعتبار بیشتری می دهند.

تهیه فهرستی از کارهایی که تکمیل کرده اید می تواند به عنوان یادآوری این باشد که در هر کاری که روی آن کار می کنید تا چه حد پیشرفت کرده اید. این می تواند انگیزه شما را حفظ کند تا به کار خود ادامه دهید و به یادگیری ادامه دهید.

یک زبان جدید یاد بگیرید.

دانشمندان ثابت کرده اند که دوزبانه بودن هوش شما را افزایش می دهد. این بدان معنی است که یادگیری یک زبان جدید توانایی های شناختی شما را بهبود می بخشد. این می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی مغز شما داشته باشد، حتی هوش شما را در مناطقی که به زبان مرتبط نیستند بهبود می بخشد و شما را در برابر زوال عقل در دوران پیری محافظت می کند.

در واقع نشان داده شده است که دانستن دو زبان شروع زوال عقل را 5 سال به تاخیر می اندازد و دانستن سه زبان آن را 6.4 سال به تاخیر می اندازد. دانستن چهار زبان یا بیشتر، شروع زوال عقل را نزدیک به یک دهه به تاخیر می اندازد.

هنگامی که یک زبان جدید یاد می گیرید، مغز خود را به گونه ای تمرین می دهید که از هر نوع حافظه ای که دارید استفاده می کند. در مورد آن فکر کنید – وقتی یک زبان جدید یاد می گیرید، اساساً باید فرهنگ لغات جدیدی را یاد بگیرید و قوانین دستوری را برای کنار هم قرار دادن همه این کلمات یاد بگیرید.

همچنین باید از ماهیچه ها و مهارت های حرکتی خود برای صحبت با تلفظ صحیح استفاده کنید – و باید بتوانید آن را به سرعت، به طور غریزی و بدون نیاز به توقف و فهمیدن هر ترجمه انجام دهید. شما باید کلمات را بدانید و روابط بین آنها را درک کنید.

هنگامی که به این دانش مجهز شدید، مطالعات نشان داده است که دامنه توجه بهبود یافته، حافظه بهتر و خودکنترلی بیشتری خواهید داشت. هنگام یادگیری یک زبان جدید، مطمئن شوید که یک ذهنیت رشد را به خود اختصاص دهید. چالش ها را دنبال کنید و هدف خود را فراتر از ظرفیت خود قرار دهید.

فرد باهوش
فرد باهوش

آنچه را که می دانید برای دیگران توضیح دهید.

برای اطمینان از درک آنچه در حال یادگیری هستید، سعی کنید آن را برای دیگران توضیح دهید. این یک مرحله کلیدی در تکنیک فاینمن است، راهی برای یادگیری سریعتر و کارآمدتر چیزی.

محققان دریافته‌اند که دانش‌آموزانی که برای تدریس خصوصی به دیگران استخدام شده‌اند، سخت‌تر کار می‌کنند تا مطالب را به طور کامل درک کنند، آن را به درستی به خاطر بیاورند و آن را در موقعیت‌های واقعی بهتر به کار ببرند. اگر نه تنها به خاطر خودتان، بلکه برای اینکه بتوانید درس ها را برای دیگران توضیح دهید، یاد می گیرید، باید درک محکمی از مطالب داشته باشید.

شاید به همین دلیل است که مطالعات نشان داده‌اند که فرزندان اول نسبت به خواهر و برادرهای بعدی‌شان باهوش‌تر هستند، زیرا زمانی را صرف آموزش درس‌هایی به خواهر و برادر کوچک‌ترشان می‌کنند که قبلاً خودشان یاد گرفته‌اند.

همچنین، دریافت بازخورد از دانش آموز، یادگیری فرد را بیشتر می کند. سؤالات دانش آموز می تواند معلمان را ترغیب کند که مطالب را به روشی که قبلاً به آن فکر نکرده بودند، در نظر بگیرند و توضیح دهند. علاوه بر این، تماشای یک دانش آموز در حل مسائل به معلم اجازه می دهد تا از دانش او استفاده کند.

ذهن آگاهی را تمرین کنید.

ذهن آگاهی توانایی تمرکز بر لحظه فعلی بدون قضاوت است. این از مدیتیشن روزانه پرورش می یابد – انجام برخی از نفس های عمیق شکم، اکسیژن بیشتری به مغز شما می آورد، ضربان قلب شما را کاهش می دهد، و به شما اجازه می دهد افکار مربوط به گذشته یا آینده را رها کنید، و تمام خود را به لحظه وارد کنید.

تمرین تمرکز حواس توانایی شما را برای تصمیم گیری هوشمندانه افزایش می دهد. هنگامی که در آن لحظه حضور ندارید، ممکن است وسوسه شوید چند کار انجام دهید – و مطالعات نشان داده است افرادی که به خود اجازه می دهند با ایمیل های دریافتی یا تماس های تلفنی در محل کار حواسشان پرت شود، 10 تا 15 درصد در ضریب هوشی خود کاهش یافته اند. .

علاوه بر این، انجام چند کار در واقع می تواند به مغز شما آسیب برساند. کسانی که به سرعت توجه خود را از چیزی به چیز دیگر تغییر می دهند، تراکم مغزی کمتری در ناحیه ای از مغز دارند که مسئول همدلی و کنترل شناختی و عاطفی است.

یادداشت های خود را با دست بنویسید.

تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد یادداشت های خود را بلند می نویسند، اطلاعات را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند و بهتر می توانند ایده های جدید را درک کنند. بله، نوشتن یادداشت ها به جای تایپ کردن، بیشتر طول می کشد، اما صرف این زمان برای هضم مطالب بسیار مهم است. این بدان معناست که دانش‌آموزانی که یادداشت‌های خود را به جای تایپ می‌نویسند، درک بهتری از مطالب درسی پیدا می‌کنند.

هنگامی که یادداشت های خود را تایپ می کنید، احتمالاً تقریباً هر چیزی را که می شنوید بدون در نظر گرفتن معنای پشت کلمات یا پردازش مطالب ضبط می کنید. شما به سادگی چیزی را که می شنوید رونویسی می کنید که به فعالیت شناختی زیادی نیاز ندارد.

از طرف دیگر، وقتی یادداشت‌های دست‌نویس می‌گیرید، نمی‌توانید تمام کلماتی که معلم می‌گوید را یادداشت کنید. این شما را مجبور می کند گوش کنید، اطلاعات را خلاصه کنید و نکات کلیدی را فهرست کنید. مغز شما باید در طول این فرآیند درک مطالب جدید درگیر بماند، که به شما کمک می کند اطلاعات را در طولانی مدت بهتر به خاطر بسپارید.

رعایت رژیم غذایی

گیاه‌خوار شدن به‌عنوان یک رژیم غذایی که بر اصل مصرف مواد گیاهی تمرکز دارد، به عنوان یک راهکار بهبود سلامتی و افزایش هوش شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف فراوان مواد غذایی گیاهی می‌تواند بهبود سلامت روانی و فیزیکی را ترویج کند. مواد غذایی موجود در گیاهان، شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای غذایی هستند که همه اینها می‌توانند به بهبود عملکرد مغز و افزایش هوش کمک کنند. علاوه بر این، گیاه‌خواری می‌تواند به کاهش التهابات بدن، بهبود عملکرد قلبی، و کاهش ریسک ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن کمک کند که این تاثیرات به طور غیرمستقیم نیز می‌توانند به افزایش هوش و بهبود عملکرد شناختی منجر شوند. بنابراین، گیاه‌خوار شدن می‌تواند یک راهکار سالم و موثر برای بهبود کیفیت زندگی و افزایش هوش باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا