متفرقه

چگونه از تخفیف های جمعه سیاه بهترین بهره را ببریم؟ 4 ترفند

1-به دنبال تخفیف های خریداران اولیه باشید

لازم نیست تا جمعه سیاه منتظر بمانید تا از هجوم تخفیف‌ها استفاده کنید، زیرا بسیاری از خرده‌فروشان تخفیف‌های اولیه را ارائه می‌کنند. حتی ممکن است بتوانید تمام خریدهای «جمعه سیاه» خود را قبل از روز شکرگزاری کامل کنید و از شلوغی دوری کنید.

شروع زودهنگام همچنین به شما شانس بیشتری برای دریافت به موقع اقلام خود می دهد، در صورتی که موجودی خرده فروش به دلیل مشکلات کمبود یا تقاضای بالاتر از حد انتظار تمام شود.

از خرده فروشان انتظار داشته باشید که معاملات مختلف را در ماه نوامبر و دسامبر تبلیغ کنند، بنابراین روند قیمت اقلام برتر خود را به دقت زیر نظر داشته باشید. معاملات ممکن است محدود به یک روز یا دوره زمانی خاص باشد و محصولات ممکن است به سرعت به فروش برسند. برای مثال برای خرید شلف تلویزیون می توانید در جمعه سیاه اقدام کنید زیرا در جمعه سیاه، یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید شلف تلویزیون است، زیرا معمولاً فروشندگان در این رویداد تخفیفات بسیاری را ارائه می‌دهند. برای انتخاب شلف مناسب برای تلویزیون خود، ابتدا ابعاد تلویزیون خود را اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که شلف مناسبی را انتخاب کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که شلف دارای قابلیت حمایت از وزن تلویزیون شما باشد. بهتر است محل نصب شلف را نیز در نظر بگیرید و مطمئن شوید که اندازه و طراحی آن با فضای موجود سازگار است. در نهایت، قیمت، کیفیت ساخت و طراحی شلف را با گزینه‌های دیگر مقایسه کرده و به دنبال تخفیفات و پیشنهادهای ویژه در جمعه سیاه باشید تا بهترین معامله را برای خود به دست آورید.

2-جایی که می خواهید خرید کنید برنامه ریزی کنید

ترسیم نقشه روز به شما کمک می کند تا از جمعه سیاه نهایت استفاده را ببرید، فرقی نمی کند بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید، حضوری یا ترکیبی از این دو.

اگر به‌دنبال داغ‌ترین اقلام فصل هستید، اولویت‌بندی آن‌ها را به عنوان کالاهایی برای خرید در ابتدا در نظر بگیرید، زیرا ممکن است سریع به فروش برسند. ممکن است مجبور شوید هنگام باز شدن درها در صف باشید تا موارد اولویت‌تان مانند هدفون، فناوری، کفش و موارد دیگر را دریافت کنید. برخی از فروشگاه ها ساعت های مشخصی برای فروش دارند، بنابراین روز خود را با توجه به فروش هایی که می خواهید به دست آورید برنامه ریزی کنید.

وب سایت یا برنامه فروشگاه را بررسی کنید تا از قبل مطلع شوید که آیا کالا در دسترس است یا خیر. برخی از خرده فروشان حتی مکان دقیق اقلام موجود در فروشگاه را اضافه می کنند تا نیازی به صرف زمان برای جستجو نداشته باشید.

3-بیایید آماده درخواست مسابقات قیمت

بسیاری از خرده فروشان تطبیق قیمت را ارائه می دهند، به این معنی که قیمت مشخص شده خود را برای مطابقت با قیمت رقیب پایین می آورند. تطبیق قیمت به شما این فرصت را می‌دهد که کالایی را با کمترین قیمت در خرده‌فروشی مورد علاقه‌تان دریافت کنید، یا کالایی را دریافت کنید که در یک خرده‌فروش با تبلیغاتی با قیمت پایین‌تر به فروش رسیده است.

سیاست تطبیق قیمت فروشگاه را از قبل جستجو کنید، بنابراین اگر خرده‌فروشی با قیمت‌ها مطابقت نداشته باشد، تعجب نخواهید کرد. به عنوان مثال، Best Buy “ضمانت تطابق قیمت” را ارائه می دهد که محصول دقیقاً مطابقت داشته باشد، بلافاصله در خرده فروش دیگر در دسترس باشد و در لیست حذف آن قرار نگیرد.1

زمانی که درخواست تطبیق قیمت می‌کنید، معمولاً باید مدرکی بیاورید که نشان دهد می‌توانید قیمت پایین‌تری را برای همان کالا دریافت کنید، مانند آگهی چاپی یا تصویری از پیشنهاد یک رقیب. محصولات باید دقیقاً یکسان باشند تا کمترین قیمت از جمله اندازه، مدل و حتی رنگ را به دست آورید.

4- و نهایتا 2 نکته تکمیلی که باید توجه داشته باشید

قیمت برخی از خرده فروشان با خرده فروشان آنلاین مطابقت دارد، در حالی که برخی دیگر ممکن است لیست خاصی از رقبای مورد نظر خود را داشته باشند. موارد ویژه Doorbuster یا اوایل پرنده، از جمله ویژه جمعه سیاه، ممکن است در ضمانت تطابق قیمت برخی از خرده فروشان لحاظ نشود.

خرید های آنلاین در جمعه سیاه

جمعه‌ی سیاه به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای تجاری در سراسر جهان، فرصتی استثنایی برای خریداران برای دستیابی به تخفیف‌های بی‌نظیر و قیمت‌های مناسب در محصولات مختلف. با امکانات فراوانی که اینترنت به ما ارائه می‌دهد، خرید از طریق سایت‌های آنلاین در جمعه‌ی سیاه به یک گزینه‌ی بسیار جذاب تبدیل شده است. با این حال، قبل از خرید از هر سایتی، حتماً به دقت شرایط و قوانین خرید از آن سایت را بررسی کنید. همچنین، مطمئن شوید که از سایت‌های امن و معتبر خرید می‌کنید تا از هرگونه کلاهبرداری یا مشکلاتی جلوگیری کنید. با برنامه‌ریزی مسبق و توجه به جزئیات، می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ی جمعه‌ی سیاه به بهترین نحو بهره‌مند شوید و خریدی موفق و اقتصادی داشته باشید. برای مثال یکی از این  سایت ها می تواند سایت خرید مبل باشد که شما می توانید با بهره جویی از این فرصت مبل خود را به بهترین قیمت خریداری کنید.

رسیدهای هدیه را بخواهید

رسیدهای هدیه، بازگشت یا تعویض کالا را برای گیرنده هدیه شما آسان تر می کند. آنها معمولاً شامل توضیحاتی در مورد خرید می شوند، اما نه قیمت.

می توانید برای خریدهای اینترنتی و فروشگاهی، رسید هدیه درخواست کنید تا عزیزانتان بتوانند بدون دردسر تعویض یا مرجوع کنند. برخی از خرده فروشان، از جمله آمازون، حتی رسیدهای هدیه را پس از خرید به صورت آنلاین یا از طریق برنامه خود در دسترس قرار می دهند

در پرداخت با کارت اعتباری در جمعه سیاه مراقب باشید

استفاده از کارت اعتباری شما ممکن است مزایایی مانند امتیاز پاداش، ضمانت طولانی مدت یا محافظت از خرید را ارائه دهد. اما مراقب خرج بیش از حد اعتبار باشید. بازپرداخت موجودی کارت اعتباری بالا ممکن است بیشتر طول بکشد، که می تواند به این معنی باشد که سود بیشتری را پرداخت خواهید کرد.

از قبل یک بودجه تنظیم کنید و یک لیست تهیه کنید، سپس در حین خرج کردن، مراقب تعادل خود باشید. برخی از صادرکنندگان کارت برنامه‌هایی را ارائه می‌کنند که به شما کمک می‌کنند به راحتی هزینه‌های خود را هنگام خرید پیگیری کنید. می‌توانید موجودی و اعتبار موجود خود را به‌طور هم‌زمان بررسی کنید.

توجه داشته باشید که کاهش قابل توجه فصل ممکن است شما را وسوسه کند که به طور ناگهانی خرید کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که خرج کردن پولی که قصد خرج کردن آن را نداشتید واقعاً «پس انداز» نیست.

در نهایت، در برگرداندن چیزهایی که به آن‌ها نیاز ندارید، تردید نکنید، حتی اگر فکر می‌کنید معامله خوبی با آنها کرده‌اید. می‌توانید با بازگرداندن خریدهای برنامه‌ریزی نشده به فروشگاه، موجودی کارت اعتباری خود را کاهش دهید. برخی از خرده‌فروشان دوره‌های بازگشت طولانی‌تری را ارائه می‌دهند که به شما زمان بیشتری برای بازگشت می‌دهد.

سوالات متداول

چرا به آن “جمعه سیاه” می گویند؟

افسران پلیس در فیلادلفیا اولین روز پس از روز شکرگزاری را «جمعه سیاه» نامیدند تا به هرج و مرج گردشگرانی که برای خرید تعطیلات خود به این شهر می‌آمدند اشاره کنند. سپس، در دهه 1980، خرده فروشان از این عبارت استفاده کردند تا جمعه سیاه را به عنوان روزی توصیف کنند که در نهایت برای سال به سود رسیدند – اعداد نهایی آنها از قرمز به سیاه تبدیل شد.

تبلیغات جمعه سیاه چه زمانی شروع به انتشار می کنند؟

برخی از خرده فروشان از اواخر اکتبر شروع به اشتراک گذاری تبلیغات جمعه سیاه می کنند. انتظار داشته باشید که در طول ماه نوامبر به صورت دوره ای تبلیغاتی را مشاهده کنید، با برخی از تبلیغات در هفته های منتهی به جمعه سیاه.

خرید کردن
خرید کردن

توجه داشته باشید

لطفاً اطمینان حاصل کنید که فروشگاه‌هایی که می‌خواهید به آنها سر بزنید هنوز در حال فعالیت هستند و آدرس آنها را تأیید کنید. احتمال دارد که برخی از فروشگاه‌ها از زمان آخرین بازدید شما مکان‌های خود را بسته یا جابه‌جا کرده باشند.

اگر اطمینان ندارید که یک فروشگاه در یک مرکز خرید یا مکان خاصی واقع شده است، پیش از رفتن به محل مورد نظر، به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنید. با این کار، از اتلاف وقت برای دور زدن پارکینگ و یا جستجوی محل فروشگاه خودداری کنید. در برخی موارد، استفاده از برنامه‌های پارکینگ می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی مکان مناسبی برای پارک کردن خود را پیدا کنید و در صورت لزوم، هزینه آن را پرداخت نمایید.

در صورتی که خرده‌فروش به شما پیشنهاد می‌دهد، می‌توانید از مزایای پارک کردن در نزدیکی خیابان یا فضای وانت استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از شلوغی فروشگاه‌ها و مشکلات پارکینگ جلوگیری کرده و به راحتی و بدون دردسر به مقصد خود برسید.

5 ترفند دیگر برای بهره بردن از تخفیف های خرید

1-مقداری پولی که می خواهید در جمعه سیاه خرج کنید را کنار بگذارید.

2- خرید یک سال خود را انجام دهید تا در هزنیه های صرفه جویی کنید.

3- مراقب کلاه برداری ها باشید.

4- از وب سایت های معتبر استفاده کنید.

5- جمعیت زیادی که برای خرید خواهند آمد را در نظر بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا