کسب و کار

4 نکته علمی برای بازدهی بیشتر در کار

آیا نمی دانید چگونه در محل کار بهره وری بیشتری داشته باشید؟ چگونه در کار بازدهی بیشتری داشته باشیم: 7 استراتژی که باید امتحان کنید.

همه ما می‌خواهیم کارهای بیشتری در محل کارمان انجام دهیم—تا بتوانیم به تعطیلات آخر هفته‌مان برویم بدون اینکه تعداد زیادی کار ناتمام و پروژه‌های دلهره‌آور بالای سرمان باشد.

اما نکته اینجاست: مولد بودن همیشه آسان نیست. بسیار خوب، صادقانه بگویم، به ندرت چنین است.

حتی در آن روزهایی که احساس می‌کنید وظایف مختلف خود را نسبتاً بدون دردسر انجام می‌دهید، در پایان روز کاری به پایین نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که به‌نوعی فهرست کارهایتان حتی طولانی‌تر از زمانی است که شروع کرده‌اید.

خسته کننده است، اینطور نیست؟ شما روی این چرخ همستر گیر کرده اید، و این یادآوری دلسردکننده، انگیزه گرفتن در روز بعد را بسیار سخت تر می کند.

چگونه در کار بازدهی بیشتری داشته باشیم: 4 استراتژی که باید امتحان کنید

متأسفانه، هیچ گلوله جادویی در اینجا وجود ندارد. هیچ نکته یا هک واحدی وجود ندارد که به شما اجازه دهد انگشتانتان را بچسبانید و فهرست کارهایتان را ناپدید کنید – آنقدر که ما آرزو می کنیم.

با این حال، با توجه به آنچه گفته شد، چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سطح تمرکز خود و ایجاد محیطی مناسب‌تر برای خم شدن و انجام کارها استفاده کنید.

اگر شما کسی هستید که به این فکر می کنید که چگونه در محل کار بهره وری بیشتری داشته باشید (اوه… آیا همه ما اینطور نیستیم؟)، این هفت نکته مختلف را بررسی کنید تا لیست کارهای خود را نشان دهید که چه کسی رئیس است.

1. ساعت های طلایی بهره وری خود را پیدا کنید

آیا در طول روز به همان اندازه احساس بهره وری می کنید؟ البته، شما اینطور نیستید – شما انسان هستید. ممکن است صبح‌ها قبل از اینکه بعد از ناهار دچار کسادی شوید، تمرکز زیادی داشته باشید. یا، شاید شما یک جغد شب هستید که بهترین کارتان را بعد از شام انجام می دهید.

می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان خصیصه‌های شخصی بنویسید که دانستن آنها خوب است، یا می‌توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. علم نشان می دهد که همه ما یک اوج شناختی متفاوت داریم و بر اساس چیزهایی مانند ریتم شبانه روزی خودمان متفاوت است.

فهمیدن اینکه دقیقا چه زمانی احساس می‌کنید بیشترین تمرکز و انگیزه‌تان را دارید، به شما این قدرت را می‌دهد که کارهای سخت‌تر خود را برای آن زمان‌ها برنامه‌ریزی کنید و کارهای بی‌اهمیت‌تر (مانند تمیز کردن صندوق ورودی‌تان) را برای مواقعی که احساس می‌کنید انرژی کمتری دارید، رها کنید.

این نکته را به کار ببندید: وقت آن رسیده که ساعات طلایی بهره وری خود را پیدا کنید! می‌توانید از یک ردیاب زمان برای ثبت فعالیت‌های خود یا حتی از یک دفترچه یادداشت و کاغذ ساده برای ثبت احساس خود در زمان‌های خاصی از روز استفاده کنید. این کار را برای حدود یک هفته انجام دهید، و مطمئناً یک روند را شناسایی کرده و آن زمان هایی را که در اوج سطح هستید، انتخاب می کنید.

افزایش بهره وری در کار
افزایش بهره وری در کار

2. زمان را برای کار متمرکز مسدود کنید

حتی اگر ساعاتی را بیابید که در بهترین حالت خود هستید، به این معنی نیست که زندگی مهارتی برای ایجاد مانع ندارد. همکاران بدون اعلام قبلی جلوی میز شما می‌روند و افراد به‌طور تصادفی جلسات را در تقویم شما می‌گذارند.

به همین دلیل است که یافتن ساعات طلایی خود تنها بخش اول این فرآیند است – همچنین باید خودتان را آماده کنید تا از آنها به طور کامل استفاده کنید.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که تقویم خود را مسدود کنید. هر روز چند وقت را انتخاب کنید که واقعاً می‌خواهید به کار خود دست و پنجه نرم کنید و آن را به منطقه اختصاص دهید و سپس آن زمان را بطور فیزیکی رزرو کنید تا در دسترس دیگران نباشد.

با حرکت رو به جلو، می‌توانید آن را به‌عنوان زمان غیرقابل مذاکره‌تان در نظر بگیرید، وقتی بدانید که می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید – صرف نظر از اینکه چه عواملی باعث حواس پرتی می‌شوند.

این نکته را عملی کنید: آیا اکنون ساعات طلایی خود را می دانید؟ هر هفته یک روز را انتخاب کنید که بتوانید آن زمان را در تقویم خود مسدود کنید و سپس واقعاً این کار را انجام دهید تا بتوانید آن زمان گرانبها را برای کاری که واقعاً باید انجام دهید رزرو کنید.

3. مقداری (یا مقدار زیادی) آب بنوشید

یک دقیقه وقت بگذارید و با خودتان تماس بگیرید: آیا احساس تنبلی می کنید؟ گروگی؟ از نظر ذهنی مبهم؟ تحریک پذیر؟

بدیهی است که این احساسات می توانند به سرعت توجه شما را از موارد مهم در لیست کارهایتان دور کنند. در اینجا چیزی است که حتی تعجب آورتر است: آنها علائم کم آبی بدن هستند.

در حالی که اولین غریزه شما ممکن است این باشد که در ثانیه‌ای که خمیازه می‌کشید، به سراغ فنجان قهوه دیگری بروید، ممکن است فقط یک چرخه معیوب را تغذیه کنید.

مطالعات تخمین می زند که تا 75 درصد از آمریکایی ها از کم آبی مزمن رنج می برند. و برخورد مداوم با مه و خستگی ذهنی فقط سطح بهره وری شما را کاهش می دهد.

این نکته را عملی کنید: از قهوه جوش دور بمانید و برخیزید و یک لیوان آب گوارا برای خود بگیرید. بعد؟ بغلش کن سپس دوباره آن را پر کنید و در حین کار به نوشیدن آن ادامه دهید. در کمترین زمان کمی انرژی بیشتری خواهید داشت.

برای خرد کردن لیست کارهای خود آماده شوید

به یاد داشته باشید، بهره وری بسیار شخصی است. چیزی که برای همکارتان جذابیت دارد، ممکن است برای شما خوب نباشد.

اما حتی با این وجود، من فکر می‌کنم که انجام اقداماتی مانند حذف عوامل حواس‌پرتی، گذراندن زمان استراتژیک، و تامین سوخت بدن با آب بیشتر مطمئناً نمی‌تواند آسیبی به همراه داشته باشد – و علم نیز با آن موافق است.

بنابراین اگر در حال حاضر با این شکست قدیمی «خیلی برای انجام دادن و زمان بسیار کم» دست و پنجه نرم می‌کنید، چند (یا حتی همه!) از استراتژی‌های بالا را امتحان کنید. ممکن است از این که چقدر از لیست طولانی کارهایی که واقعاً قادر به انجام آنها هستید شگفت زده شوید.

آیا می خواهید در مورد اینکه چگونه می توانید به یک ماشین بهره وری ناب و متوسط تبدیل شوید، اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ دوره های بهره وری اداری ما را بررسی کنید تا دریابید که چگونه می توانید از هر دقیقه بهترین استفاده را ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا